Karamürsel’deki o proje bitiyor!

Kocaeli’nin yol fakiri bir kent olduğunu hepimiz hemfikiriz!
Coğrafi bölge olarak belki de dünyanın en stratejik noktasıyız.
İki kıtayı birbirine bağlayan tek geçiş noktası...

Bunun yanı sıra, yüzölçümü olarak küçük, nüfus yoğunluğu olarak kalabalık bir kent.
Kentin genişlemesi, alternatifler yaratılması sınırlı.   

Marmara Denizi’nin Kocaeli sınırlarına bir ok gibi saplanan Körfez’in kuzey yakasında bulunan İzmit, Derince, Körfez, Dilovası, Darıca ilçelerinin güneyi deniz, deniz ile kent arasında tek geçiş yolu D-100 Karayolu, kuzey tarafı ise dağ bayır, orman...

Benzer durum Körfez’in güneyinde kalan Karamürsel, Gölcük, Başiskele, Kartepe içinde geçerli.
Bu ilçelerinde deniz ile kent arasında
D-130 Karayolu geçiyor. Güney tarafı ise yine dağ, bayır, orman.

İki kıta arasına sıkışmış, coğrafi olarak pek alternatifi bulunmayan Kocaeli’nin bugün birinci derece en önemli sorunu hiç kuşku yok ki; TRAFİK...

Bir yandan Karayolları Genel Müdürlüğü alternatif transit geçiş yolları yaparken
( Kuzey Marmara Otoyolu yapıldı, Güney Marmara Otoyolu ise projelendirildi), öte yandan Kocaeli Büyükşehir Belediyesi kent trafiğini rahatlatmak, alternatifler yaratmak için insanüstü bir çaba ortaya koyuyor.


“Trafik ve ulaşım” konusunda uzman olan Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. TAHİR BÜYÜKAKIN, kent trafiğini rahatlatmak için olağanüstü düzeyde çalışıyor.
Genel Sekreter Balamir Gündoğdu keza yine aynı şekilde gecesini gündüzünü kent trafiğinin rahatlatması, düzelmesi için projeler üretiyorlar.
Bir yandan kara ulaşımı konusunda kafa yorarken, öte yanda tramvay projesinin kentin farklı bölgelerine götürülmesi arayış içerisinde.
Metro projesi ise sırada bekliyor. Bu proje için önemli gelişmeler var...

Büyükşehir Belediyesi, Karamürsel İlçe Merkezi’nde, D-130 Karayolu üzerinde devam eden önemli bir projeyi bitirmek üzere.

Karamürsel Kent Meydanı Köprülü Kavşak Projesinin(battı-çıktı), yapımına geçen dönem başlamıştı.

O dönemin Büyükşehir yönetimi projeyi verdiği firma iflas etti. Proje yarım kaldı. Bölgede çok ciddi sıkıntı, sorunlar yaşandı.

31 Mart yerel seçimde Büyükşehir Belediye Başkanlığını kazanan Doç. Dr. TAHİR BÜYÜKAKIN, bu önemli projenin yeniden başlanması ve en kısa sürede tamamlanması için kolları sıvadı.
Karamürsel Köprülü Kavşak Projesi yeniden ihalesi yapıldı. İhaleyi alan firma işe hızlı başladı.
Büyükşehir yönetimi, işin verilen sürede aksamadan tamamlanması için bölgede sıkça denetim yaptı, kontrollerde bulundu.


Kentte devam projelerin yapıldığı bölgelere sıkça giderim. Yapılan çalışmaları kamuoyuna aktarıyorum.
Sıkça gidip haberini yaptığın projelerden biri de Karamürsel kent meydanı Köprülü Kavşak Projesidir.

Önümüzdeki hafta bölgeye gidip projenin hangi aşamada olduğunu haberleştirecektim.
Ancak önceki gün Büyükşehir Belediyesi Basın Birimi, Karamürsel köprülü Kavşak Projesinin haberini basına servis etti.
Servis edilen haberi okudum ve çekilen fotoğrafları inceledim. Köprülü Kavşak Projesinin battı-çıktı tünel kazısı tamamlanmış ve üst tabliyelerin atılmasına geçilmiş.

Projenin bu aşamaya gelmesine sevindim.
Demek ki bir projenin takibi yapıldı mı, iş ciddiye alındı mı yapılıyormuş.

Daha önce de yazdım yine yazıyorum. Bazı çevreler Büyükşehir Belediye Başkanını yerden yere vurmak için olmadık ucube iddialar ortaya atarak yazıp çiziyorlar.
Tahir Hoca ve ekibi de tüm bu iddialara karşı iş yapıyor, hizmet yapıyor.

Karamürsel Köprülü Kavşak Projesi bu hizmetlerden biridir...

Karamürsel Köprülü Kavşak Projesi, ilçedeki trafik ve ulaşımın dengelenmesi için çok önemli bir proje. Projenin yapıldığı bölgede uzun yıllardır çok ciddi ulaşım keşmekeşliği yaşanıyordu.

Karamürsel’deki trafik tıkanıklığın önüne geçilecek bu proje bir iki ay sonra tamamen bitecek ve bölgede çok ciddi bir rahatlama sağlanacak.

Güney Marmara Otoyol Projesi de tamamlandığında bu bölgenin ulaşım ve trafik sorunu tamamen ortadan kalkacak!

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Cemalettin Öztürk - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

27

Özlem - Güneymarmara otoyolu yapılınca trafik çözülecek sözünü size yakıştıramadım bu siyasi bir söylem..yeni yapılan otoyolların kuzey Marmara vb aşırı pahalı olduğu İçin Nerdeyse hiç kullanılmadığını yerinde görmenizi isterim

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 08 Mart 12:17
26

Emre - Kocaeli'de ilçeler arasında raylı sisteme de geçiş yapılmalı.Bununla ilgili niye hiç proje yok? İlçeler arası mesafe 10 km. civarı.Raylı sistem kurulabilir.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Mart 16:28
25

Lazkopat - Bir şey dikkatimi çekti.Allah katında aciz bir kul olan Tahir kardeşimin ismi hep büyük harflerle yazılmış acaba neden? Hepimiz kuluz kardeş birilerine yaranıcam diye küçük görünüyorsunuz

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 07 Mart 04:56
23

Kocausta - O yolun daha önce de en az üç kere daha hesapta bitirildiğini hatırlıyorum. Nedense hepsinde tekrar başa dönülüyor. Uzun süre geçmez, en geç 10-15 sene sonra sil baştan...

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 07 Mart 02:53
22

İzmo - Eski yol d130 bağlantı yolunun kesiştiği deniz komutanliginin onu 17 :00 den sonra kilit bence oraya acil bir proje gerceklestirilmeli polis var ama araç yükünü o kısım kaldirmiyor

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 06 Mart 23:59
21

Ilker Çubukçu - Ülke nüfusunun yarısını Marmara bölgesine kitlerseniz istediğiniz kadar yol yapın. Balık baştan kokmuş. Bunların tamamı DOLAYLI yoldan müteahhitlik yapan belediye başkanlarından cumhur a kadar uzanan bir rant meselesidir. Hizmet MATEMATİĞİ böyle olmaz! Beyin çok nadir görülen bir özellik olmaya başladı bu ülkede! TOP YEKÜN DEĞİŞİM ŞART! O zaman şu soruyu bağlar Kim için Ne için?

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 06 Mart 22:37
19

..... - Ismail baskanin basiretsizligi beceriksizliği ve inatçıligi yüzünden hersey bu kadar uzun ve zor oluyor.

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 06 Mart 20:40
18

Soran Adam - sadece karayolu ile yolcu ve yük taşımacılığı yapılamaz. bunca yıldır raylı sistem için güzergah belirlenebilirdi. metro yapılacak dendi seçim zamanı o da yalan. gebze metrosu bile şimdiden 2024 e ötelendi. karayolunu genişetmek yerine tek hat olsa bile tramvay yapılmalı (duraklarda geliş-gidiş araçları karşılaşır)

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 06 Mart 20:18
17

Izmitli41 - Yanlışınız var. Güney Marmara Otoyolu projelendirilmişti. Firma iflas ettiği için şimdi tekrar ihale edilip sıfırdan başlanacak. Bu da en iyi ihtimalle 2024 leri bulacak demektir.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 06 Mart 18:49
24

Izmitli41 - @Izmitli41 17 nolu yoruma cevabı: Güney Marmara Otoyolu'ndan bahsediyorum birader. Gölcük ten değil

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 07 Mart 02:57
20

Karamürsel - @Izmitli41 17 nolu yoruma cevabı: Hayır doğru iş başladı sonra acilan yer geri kapatıldı yıllardır rezil haldeydi merkez

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 06 Mart 21:09
16

Özgür - Cemalettin cemalettin aloooo..sen derincedeki sıkıntılara kulak kapat.teee karamursele git bilmem ne bkimem.ne

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 06 Mart 16:10
15

İsmail Mete - Teşekkürler başkanım durmak yok yola devam

Yanıtla . 3Beğen . 2Beğenme 06 Mart 15:36
13

Mert - Karamürsel içinde d130 da 3 ışık var. Bu proje 1 tanesini kaldırıyor. Trafik nasıl rahatlayacak. Hızlanan trafikle kavşak sonrası ilk ışıklarda yığılma olacak. Çözüm tüm ışıkları kaldırmak ve güney otoyoludur. D130 2x2 artık yetmiyor. Özellikle izmit gölcük arasının 3x3 olması kaçınılmaz. Gölcük içi ışıklar sırayla arkasından Ereğli, Ulaşlı ve Halıdere ışıklarıda kaldırılmalı zaman içinde yoksa D130 gelecek için büyük sorun olacak ve taşıyamaz hale gelecek

Yanıtla . 15Beğen . 2Beğenme 06 Mart 13:35
14

Gerçekler - @Mert 13 nolu yoruma cevabı: Kesinlikle öyle, Gölcük - Karamürsel arasındaki ışıklar kalkmadiği müddetçe bu projenin hiç bir faydası olmaz. Ereğli Mahallesi'nde bile 2 tane trafik ışıkları var. Zamanımiza yazık yaktığımiz benzine yazık çevreye verdiğimiz kirliliğe yazık. D100 de D130 da tüm trafik ışıkları kalkmalı.

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 06 Mart 14:34
12

Hatalı - Böyle bir yazı başlığı görünce insan tarih arıyor. Fakat ben bir tarih göremedim. Okudum yazıyı gözümden mi kaçtı diye geri döndüm baktım. Nafile ön görülen bir tarih yok!

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 06 Mart 13:09
11

Serdar - Büyükşehir artık kent içi ulaşıma bir çözüm yani alternatif cadde bulvar yapmalı. Devlet yoluna yapılan yatırım transit geçene yarıyor. D100 e alternatif kuzeyden giden tünelli viyadüklü bir bulvar şart. D100 eksik yanyollar bitirilip tek yönlü yanyollara dönmeliyiz. Gölcük Başiskele Kartepe D130 un güneyinde alternatif bir bulvarla birbirine bağlanmalı. İzmit Gölcük arası D130 3x3 olmalı. Eski Gölcük yoluda 3x3 olmalı ve oto sanayi artık şehrin dışına taşınmalı. Karayolları Tem Derince ve Maşukiye kavşaklarını mutlaka yapmalı. Kuzey otoyolu bağlantı yolları bitirilmeli. Yoksa artan nüfus ve araç sayısı ile kitlenip kalacaz hareket edemeyeceğiz.

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 06 Mart 12:43
09

Harun - bu proje 2017 haziranda başladığını unutmayalım 4 yıl oldu.hala bitmedi.. çalışmadan olumsuz etkilenen esnaf olarak iyice fenalık geldi.tozu toprağı dükkanın önünün aylardır kapalı olması ,salgın hastalık. çekilecek çilemiz varmış.

Yanıtla . 12Beğen . 2Beğenme 06 Mart 12:32
08

Xyz - Konu madem trafik akşam saatlerinde eski Gölcük yolu trafik sıkışıyor tamam eyvallah,ama bazı saygısız , bencil bir çok sürücü arkadaş köprüyü geçince yan yola giriyor Naila kafenin ordan sırada beklemiş sürücülerin önünden yola giriyor,sırada bekleyen insanları enayi yerine koyuyor ve orada duran polis arkadaşlar buna müdahale etmiyor,neden bir sebebi varsa açıklasınlarda bilelim.

Yanıtla . 10Beğen . 1Beğenme 06 Mart 12:19
07

Ne Farkeder - O yol beton yapılırken, 3 yıl sonrasını ön görmeyen karar organlarının sorumluluğunu sorgulayamazsaniz yanlış kararlar devam eder.

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 06 Mart 12:06
06

Kartepeli - Güney Marmara otoyolu önemli bir proje Kocaeli nin güney ilçeleri için. Bu proje ilçelerimizin trafiğine nefes aldiracaktir.

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 06 Mart 11:30
05

İbrahim kahraman - Şehirlerarası yollar aşırı büyüme sebebi ile şehir içi yollara dönüşmüş durumda.köprü ve geçitlerle nisbi bir rahatlama sağlanıyor.çözüm alternatif şehirler arası yolların yapılması.projelendirilmiş otoyolların biran evvel yapılıp hizmete alınması...

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 06 Mart 10:24
10

Berto Baba - @İbrahim kahraman 05 nolu yoruma cevabı: Paran var

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 06 Mart 12:32
04

Kaan Ümit - Trafik sorununun tamamen ortadan kalkması gibi bi durumdan bahsedemeyiz , rahatlama olur ancak alternatifi olmayan bu tür iller arası bağlantı yollarında herzaman trafik problem yaratmaktadır ve sorun olmaktadır yerleşim alanı dışında bir iller arası bağlantı yolu yapılması otoban gibi vs o zaman tamamen çözümden bahsedebiliriz

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 06 Mart 09:35
03

Sercan - Siz ne zaman verilen ihalelerin işi hak eden kisisye verilip verilmediğini yazarsanız ülkemiz o zaman daha iyi bir yer olur hiç dikkat ettiniz mi verilen ihalelerde hiç bir zamannise başlayan firma işi bitiremiyor neden ben söyleyeyim cevabı siz hepimizden daha iyi biliyorsunuz ama yaşamıyorsunuz ondan

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 06 Mart 09:08
02

Obu - Şikâyetçi olanlar buyrun rahat trafik önünüzde kısa zamanbedavadan olumsuz yorumlar yapmayın

Yanıtla . 1Beğen . 4Beğenme 06 Mart 08:57
01

soran adam - tahir başkan twit atmıştı şubat ayında hizmete açılacak demişti. gerçi o projeyi köprülü kavşak sanıyor..

Yanıtla . 5Beğen . 2Beğenme 06 Mart 08:27

ELEKTRİK ELEKTRONİK BÖLÜMLERİNDEN MEZUN YARDIMCI ELEMAN ARANIYOR

İmalatta çalışacak lise veya yüksek okul ELEKTRİK ELEKTRONİK BÖLÜMLERİNDEN MEZUN YARDIMCI ELEMAN aranıyor. 25/45 yaş arası, B sınıfı ehliyetli akt...

HER TÜRLÜ ÇATI İŞLERİ YAPILIR

HER TÜRLÜ ÇATI KİREMİT AKTARMA ÇATIKATI- TERAS KAPLAMA Şıngıl Çatı- Oluk Temizliği ve Çatı Temizliği İTİNA İLE YAPILIR Sinan Ünver Tel: 0535 346...

İMALAT USTALARI ,YARDIMCI USTALAR ve C SINIFI İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI ARANMAKTADIR

VASIFSIZ ELEMAN ARANIYOR

VASIFSIZ ELEMAN ARANIYOR  Maaş+ SGK+ Servis+ Yemek      Servisimiz Bekirdere-Yeşilova-Kandıra Sapağı güzergahından geçmektedir.  Fabrikamızda palet...

DENEYİMLİ BAYAN ÖN MUHASEBE ELEMANI 

Beypiliç Kocaeli Bayii'nde çalışmak üzere deneyimli bayan eleman aranıyor. Görüşmeler yüz yüze yapılacaktır. Başiskele/KOCAELİ Tel:02623494197

MERT ASANSÖRLÜ EVDEN EVE NAKLİYAT

TAŞINMADAN BİZİ ARAYIN MERT ASANSÖRLÜ EVDEN EVE NAKLİYAT Tek Fiyat : 800 TLTel: 0532 552 53 080262 322 23 70

PERSONELLER ALINACAKTIR

PERSONEL ALINACAKTIRİnşaat sektöründe faaliyet gösteren firmamıza beton delme, kırma ve su izolasyonu işlerinde çalıştırılmak üzere USTA, USTA YARDIMC...

KALİTELİ İNŞAATLIK ÇAM KERESTE

KALİTELİ İNŞAATLIK ÇAM KERESTE Çatı - Kalıp - Kamelya Malzemelerinde Aradığınız Her Şey EKONOMİK Fiyatlarla Burada! KERESTE PAZARI - HIRDAVAT PAZA...

ARGON VE ELEKTROT KAYNAKÇISI

Teknik okul mezunu ,usta veya yetiştirilmek üzere ARGON VE ELEKTROT KAYNAKÇISI aranmaktadır Adres: Sanayi Mah. Namzet Sok.İzmit Tel: 0541 851 51 46

TAŞINMADAN BİZİ ARAYIN

MERT ASANSÖRLÜ EVDEN EVE NAKLİYAT, Tek Fiyat 900 TL Tel: 0 532 552 53 08 0 262 322 23 70