İletişim vezir de eder, rezil de eder

İletişim konusu herkese çok kolay geliyor. Gerek bireysel, gerekse kurumsal iletişimde bu kolaycılık algılaması ile birçok hata yapılıyor.

Elbette hatalar yeni bir konu değil. İnsan var olduğundan bu yana var ve artarak hep olacak. Çünkü hem hatalardan ders alınmıyor hem de kurumsal bazda artık iş ehline verilmiyor.

İletişim konusunda çok sayıda yayın var. Çok sayıda kurs, eğitim, konferans var. Bu kadar tecrübe var. Neden hala iletişim hataları yapıyoruz?

İLETİŞİMDE DUYGULAR ÖNEMLİ

Bireysel olarak baktığımızda duygular devreye giriyor. Duygularımızı yönetmekte zorlanıyoruz. Neden? Çünkü duygularımızı iyi tanımıyoruz. Yani ne zaman nerede nasıl tepki veriyoruz, bu tepkilerin bize artı ve eksisi nedir bu konunun üzerinde düşünüp, kendimizi geliştirmek istemiyoruz. Neden?

Çünkü bireysel analiz ve değişim kolay değil. Bireyi rahatsız eder. Hatalarımızı kabullenmek kolay değildir.

Hadi kabullendik, değişmek, nasıl değişeceğini bilmek kolay değildir. Zaman ve emek ister. Herkes bu zaman ve emeğe tahammüllü olmadığı için iletişim konusunda bildiği, öğrendiği, fark etmeden edindiği alışkanlıkları doğrultusunda devam eder.  Bu devam sadece bireyi değil, toplumu, çalıştığı kurumu, çevreyi domino taşı gibi etkiler. İyi veya kötü yönde.

KURUMSAL İLETİŞİM BECERİSİ

Kurumsal açıdan ise, kurumların kültürü ve davranış şekli vardır ve buna uygun paydaşlarla çalışırlar/ çalışmaları gerekir. Bu paydaş kurumlarının da her bir çalışanının kurumu iyi anlamış ve öğrenmiş ve duygularını yönetebiliyor, işine profesyonelce yaklaşabiliyor olması gerekir.

Bu gün paydaş kurumlar ana kurumun kendilerine hediye ettiği ürünleri sosyal medyada imrendirme/gösteriş amacıyla paylaşma düşüncesinde olunca yani iş “ bedava ürün tüketme gösterişine” dönüşünce menzilden de uzaklaşılıyor sanırım.

JENERASYON DEĞİŞİMİ

İş dünyasında her alanda jenerasyon değişiyor. Bu jenerasyonun hayata bakışı, iletişim biçimi eski, köklü kurumsal kurumlara pek uymuyor. Sonrasında ortaya ülke gündemini etkileyebilecek nahoş çalışmalar çıkabiliyor. Konuyla ilgili eğitim alıp almamak da önemli elbet.

Kurumsal iletişim çalışmalarının yayın öncesi son kabul ve yönetim boyutu var. Yönetimde de jenerasyon değişiyor diyebilirsiniz. Elbette değişiyor. Yönetimdeki yeni jenerasyonun ayaklarının ne kadar yere bastığı, toplumu ne kadar iyi anladığı önem taşıyor.

Yıllardır bu konuları anlatan, uygulayan, bir iletişim uzmanı olarak kurumların artık daha dikkatli, seçici olması gerektiğini görüyorum. Bu konunun detayını başka bir yayındaki yazımda anlatacağım.

İletişimin bu kadar hızlı ve yaygın olduğu bir devirde, bireysel ve kurumsal iletişim daha fazla önem kazanacak. İşte tam burada tecrübe devreye giriyor. Farklı olmak, fark edilmek için toplumun değer ayarlarını bilerek hareket etmek önem taşıyor. Yeni jenerasyon ise bu değerleri önemsemiyor. 

Reklam önemli bir iletişim türüdür ve iyisi, kötüsü olur. Mesajların çarpan etkisi kurumu iyi ya da kötü çarpar.

Ayrıca, olumsuz bir iletişimde özür dilemek de bir iletişimdir ve özür dilerken özrü kabahatinden büyük olmamalıdır.

Sözün özü; Her anlamda, her durumda iletişim ciddi iştir. Vezir olmak varken neden rezil olunur?

Öğr. Gör. Tümay MERCAN Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım B./Yönetim/İletişim Danışmanı [email protected] Twitter: @Tumaymercan /Facebook:Tümay Mercan/ İnstagram: mercantumay

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Tümay Mercan - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.


GARSON ARANMAKTADIR

Restoranımızda çalıştırılmak üzere GARSON aranmaktadır. Konyalı Lezzet Ustası Tel: 0532 133 04 75

YATILI TEMİZLİK ELEMANI ARANIYOR

Yahyakaptan'da ki halı sahada çalışacak YATILI TEMİZLİK ELEMANI aranıyor. Tel: 0 532 234 95 40 0262 311 49 66

BAYAN TEMİZLİK PERSONELİ ARANIYOR

N.GÜMÜŞ SİTE YÖNETİMİ Derince bölgesinde ikamet eden sitelerde merdiven temizliğinde çalışacak BAYAN TEMİZLİK PERSONELİ alımı yapılacaktır. ( Serv...

ELEMANLAR ARANIYOR

İzmit’te bulunan firmamız bünyesinde çalışacak diksiyonu düzgün, müşterilerle iletişimi kuvvetli olan, güleryüzlü BAYAN KASİYER, Fırınımızın temizl...

ELEMANLAR ARANIYOR

Şirketimiz bünyesinde çalıştırılmak üzere, *BETON MİKSER OPERATÖRLERİ aranmaktadır *BETON POMPA OPERATÖRLERİ aranmaktadır NOT: Müracaat şahsen yapı...

ELEMANLAR ARANIYOR

MH ELEKTROMEKANİK MÜHENDİSLİK şirketimizde çalışmak üzere tecrübeli ÇELİK KONSTRÜKSİYON İMALAT VE MONTAJINDA çalışacak ELEMANLAR aranmaktadır. Te...

DEVREN KİRALIK

Kartepe-Suadiye yolunda faaliyet gösteren yıkama yağlama dükkanımız 1000 m2’dir. Tel:  0536 869 32 60

YIKAMA-YAĞLAMA USTASI ARANIYOR

Kartepe'de faaliyetteki iş yerimize tır YIKAMA-YAĞLAMA USTASI aranıyor Tel:  0536 869 32 60

FRENCİ USTASI VE KALFASI ALINACAKTIR

İzmit Sanayi sitesinde ki işyerimize ağır vasıta ve binek araçlar için FRENCİ USTASI VE KALFASI alınacaktır. Tel: 0553 451 64 41

KUMLAMACI ARANIYOR

Firmamız ANIL KUMLAMA bünyesinde çalıştırılmak üzere KUMLAMACI ve kumlamada yetiştirilecek ELEMANLAR aranmaktadır.  MÜRACAT: ANIL KUMLAMA BOYA TAH.İ...