Çalıştaya gerek yok sorunun çözümü belli

Bu hafta CHP İl Başkanı Harun Yıldızlı ile ilgili çok yazı yazdım.

Bu kez direk olarak onunla ilgili değil ama programda söylediği bir cümleden hareket ederek ciddi bir soruna değineceğim. Yıldızlı 7 Artı’da şöyle dedi:

-Trafik kentin en önemli sorunu… Biz de danışma kurullarından sonra bir trafik çalıştayı yapacağız.

Evet, bence de trafik büyük sorun…

Evet, iyi vaatler ilk seçimde büyük avantaj…

Ama trafik sadece seçimin dar mecrasında ve siyasetin yüzeyselliği içinde ele alınamayacak kadar büyük bir mesele.

KOCAELİ’DE UZUN ARAÇ KUYRUKLARI HER YERDE

Son duruma bakalım…

Kocaeli’de trafik bildiğiniz pandemi öncesine döndü! Yani uzun araç kuyruklarını İzmit’in içinde her yerde, her kavşakta görmek mümkün…

İzmit böyle de Gebze farklı mı?

Darıca girişinden sahile bin bir güçlükle iniyorsunuz. İzmit’ten Başiskele yönüne akşam saatlerinde 10 dakikalık yolculuk 1 saat 10 dakikaya çıkıyor.

Hafta sonları Kartepe- Maşukiye güzergahında trafik felç oluyor.

Bu şehirde 200 bin birim kamyon hareketi var.

Kısacası Karamürsel’den Çayırova’ya trafik önemli gündem.

Ama şu kadarını söyleyeyim, çalıştaya falan da gerek yok. Yanlış anlaşılmasın zararı olur demiyorum. İşin o boyutu çoktan yapıldı diyorum.

Ulaşım master planı ortada…

Problemin verileri var ve çözüm önerileri ortada.

Gelin bir bakalım.

ÇÖZÜMÜN ANAHTARI TOPLU TAŞIMA

Kocaeli’nin günümüzde toplam yolculuk değeri 2,5 milyon…

2035 yılında geldiğinde toplam yolculuk değeri 10 milyon olacak.

Çözümün anahtarı belli: Toplu taşıma…

Başkan Tahir Büyükakın da “Yolculuk 4 kat arttığına göre yolları 4 kat arttırmak mümkün mü? Değil. Yapılması gereken şey toplu taşımaya yönlendirmek” diyor.

Orada da durum şöyle:

-Toplu taşımanın trafiğe oranı yüzde 16… Yani artırmak lazım.

-2 bin halk otobüsü var.

-Büyükşehir’in toplu taşıma içindeki payı yüzde 5’ti şimdi tüm ulaşımları eklediğinizde yüzde 25 civarında… Büyükşehir otobüs filosunu güçlendirmeye devam ediyor, otobüsler 20’lik paketler halinde geliyor.

Ama yetmez.

SÜRDÜRÜLEBİLİR TRAFİK İÇİN RAYLI SİSTEM

Toplu taşımada sürdürülebilir trafiğin anahtarı belli, toplu taşımanın güçlenmesinin anahtarı belli: Raylı sistem…

Örneğin Gebze Metrosu…

O bölgede trafiği büyük ölçüde rahatlatacak.

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, “Gebze Metro projemiz tek kalemde yapılmış en büyük yatırımdır. 5 Milyar TL’lik bu yatırım tamamlandığında, Gebze’mizin ulaşımında bir devrim yaşanacak. Bu trafikten çekilecek araç demek, bu daha az emisyon demek, bu daha az trafik demek” diyor.

Haklı. Darıca Sahil- Gebze OSB arasında yapılan metro sayesinde 55 bin aracın her gün trafiğe çıkması engellenmiş olacak.

GÖLCÜK YÖNÜNDE DE ARAYIŞLAR SÜRÜYOR

Başka gayretler de var…

İzmit’ten Gölcük’e hafif raylı sistem için ilk adım atıldı.

Büyükşehir, hafif raylı sistemi Gölcük’e de götürmek amacıyla fizibilite etüdü hazırlanması için ihale düzenledi ve ihaleyi kazanan Tümaş Türk, sistemin ne zaman yapılması gerektiğinden yolculuk sayılarına kadar her şeyi ayrıntıları ile ortaya koymak için çalışmalara başladı.

Umarım sağlıklı verilere bir an önce ulaşırlar. Çünkü Gölcük yönüne artan trafik ancak Güney Marmara Otoyolu ve raylı sistem ile azaltılabilir.

BÜYÜKAKIN’DAN HATIRLATMA

Başkan Tahir Büyükakın 41 Hat K’yı yani toplu taşımada otobüs ve metro, tramvay entegrasyonunu da hatırlatıyor:

“Bir yandan raylı sistemi arttırıp diğer yandan özel halk otobüslerini belediye sistemine entegre etmeye çalışarak hem aktarmalı hem de indirimli taşımacılığı getireceğiz. Gerekirse 100 milyon TL yıllık maliyetin altına girecek bir çalışmamız devam ediyor. Bunu yılbaşında merkez bölgesinde başlatacağız.”

KÖRFEZ KARTEPE METROSUNA ZORUNLU ERTELEME

Tabi her şey tozpembe de değil. Raylı sistemde ihtiyaç olduğu halde ertelemeler de var.

Bilindiği gibi Tahir Başkan, muhasebecilerin toplantısında Körfez- Kartepe Metro Projesi hakkında da açıklamalarda bulundu. Büyükakın projenin maliyeti nedeni ile askıya alındığını duyurdu: “Körfez Atalar Mahallesi’nden başlayarak D-100 güzergahını takip ederek Kartepe’ye kadar giden 32 km’lik bir hat var. Aşağı yukarı 1.2 milyar Euro yatırım bütçesi gerektiriyor. Başkan olduğum dönemde kredi kuruluşları ile iletişime geçtik. Geri dönüş yapıldı. Döviz bazında yüzde 15 faiz maliyeti getirdiği için böyle bir projenin altına imza atmak şehrin geleceğini ipotek altına almak olurdu. Ödemesi aylık 50 milyon Euro şeklinde.”

ÇÖZÜM ÖNERİLERİNE ODAKLANMAK ŞART

Uzun lafın kısası, mesele o kadar her yönüyle ortadaki sadece çözüm önerilerine odaklanmak şart.

Bugün Kocaeli Büyükşehir bunu fazlasıyla yapıyor.

Muhalefet de trafik üzerine bir söz söyleyecek ise çözüm önerilerine ve kilitlenen noktalara odaklanmak zorunda.

Yoksa söylenenler içi boş nutuk olarak kalır.

Trafik, Kocaeli için sadece bir seçim argümanı değil bitmeyecek bir sorun olarak hep önümüzde olacak.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Adem Turgut - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

08

Ahmet41 - 11 yıldır çivi bile çakılmayan güney marmara otoyolu'nu yapsınlar önce. Sonra diğer projelere bakarlar. Ortalık rezalet.

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 12 Ekim 14:42
07

Cem Yıldırım - Tabi Büyükşehir herşeyi yapmış 20 yılda 10 km tramvay ve hurda özel halk otobüslerini yapmış.Alikahyadaki tramvay durakları bir de

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 12 Ekim 11:57
06

İzmitli - Madem çözüm mevcut yönetim tarafındanda biliniyor neden hiçbirşey yapılmıyor .20 Senedir ülkeyi ve şehri yönetenler trafiğin çözümü için zorla tramvay hattı yapıldı fakat oda yetersiz.Her tarafa çiçek böcek ekerek,Millet bahçeleri ile göz boyararak yoıllar kaybetti bu şehir.Siz bunca yıldır bu konuda eleştiren kaç yazı yazdınız.İktidarı ve belediye başkanlarını her hafta övmekten bıkmadınız.Bu şehir en çok vergi veren şehirlerden fakat aldığımız hizmet malesef çok az.Büyükşehir demeye bin şahit ister.Mulalefete laf edeceğinize iktidara laf söyleyin lütfen.

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 12 Ekim 10:34
05

Mert - BENCEDE YOK DERHAL GENEL VE YEREL SEÇIME GIDILMELI AKPDEN DE BAŞKANLIKTANDA UMUT YOOOK

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 12 Ekim 08:57
04

Vatandaş Kamil - 3 şerit gelen ve yandan katılımların olduğu yolu (D100) iki şerite düşürürsen sadece trafik değil her şey tıkanır. Zamanında battı çıktılar ve d100 şehir içi geçişi yapılırken fen işlerindeki çok bilen bir arkadaşa yanlış yaptıklarını durakların bile sayısının yetersiz olduğunu söylediğimizde "siz bilmezsiniz ne anlarsınız siz" demişlerdi. kendisi istifa edip gitti. Büyükşehir Belediyesi'nde İzmit ve diğer ilçelerimizden gelmeyen hatta bu şehri hiç bilmeyenlerle idare etmeye kalkarsanız bu gibi sonuçların ortaya çıkması çok normal bir sonuç olur. Kocaeli'ye bu şehirde yetişmiş bu şehrin sıkıntılarını bilen bizim insanımız lazım. dışarıdan eleman getirmekle bu şehrin sorunlarını çözemezsiniz çözülmediği de açıkça ortada. Kocaeli Üniversitesi bu şehrin sıkıntılarını çözmede hiç bir zaman devreye girmemiştir. aynı düzen devam ediyorlar. Üniversite bulunduğu şehre çözüm yolları göstermeli ve geleceğe yönelik ufuklar açmalıdır. kurulduğu günden bu yana üniversite şehre bu yönde hiç bir katkı sunmamıştır. tıp fakültesi hastanesi döner sermaye işi olmasa o bile katkı vermeyecek...

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 12 Ekim 08:54
02

İbrahim - Çözüm belli. Belediye araçlarının payının artması. Aktarma sisteminin aktiflestirilmesi. İnsanların ömrü araba tepesinde trafikte heba oluyor. Yazıktır, günahtır

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 12 Ekim 07:09
01

izmitli - evet sayın turgut bey, raylı sistem en büyük rahatlık, toplu taşım çoğaltılması trafiği, aynı zamanda ekonomiyi düzenler.. iyi günler dileklerimle..

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 12 Ekim 04:56

KOMBİ - PETEK TEMİZLİĞİ

KOMBİ ve PETEKLERİNİZ SÖKÜLMEDEN MAKİNE ile KOMPLE TEMİZLENİR %30 doğalgaz tasarrufu %40 ısı artışı tüm tesat tamirat Tel: 0546 298 11 55

SEBA MAKİNE ELEMANLAR ARIYOR

      Firmamızda çalıştırmak üzere TORNA ELEMANI FREZE ELEMANI ve MAKİNA MONTAJ ELEMANI aranmaktadır. Şartlar yüz yüze görüşülecektir. Tel:  0...

AHŞAP PALET-KERESTE FABR. ÇALIŞACAK BAY ELEMAN ARANIYOR

Ahşap Palet ve Kereste Fabrikasında çalışacak ELEMANLAR alınacaktır Maaş+ SGK+ Yemek+ Yakacak Not: Kartepe bölgesi tercihimizdir Furkan ambalaj ve...

SERVİS HOSTESİ ARANIYOR

Bekirdere-Santral-İzmit bölgesinde öğrenci SERVİS HOSTESİ aranıyor. Tel: 0532 470 39 52

KİRALIK FİORİNO ARANIYOR

Kurumsal şirkette çalıştırılmak üzere şoförsüz KİRALIK FİORİNO TARZI ARAÇLAR aranıyor. Tel: 0536 281 14 54

ELEMANLAR ALINACAKTIR

MH ELEKTROMEKANİK MÜHENDİSLİK şirketimizde çalışmak üzere tecrübeli ÇELİK KONSTRÜKSİYON İMALAT VE MONTAJINDA çalışacak ELEMANLAR aranmaktadır. Ter...

BAY ELEMAN ARANIYOR

3K AMBALAJ ELEMAN arıyor Ahşap Sandık Ve Palet Üretiminde Çalışacak Askerliğini Yapmış, Emekli Olmayan BAY ELEMAN aranıyor. Çalışma Saatleri: Haftai...

RAŞİTOĞLU TİCARET ELEMANLAR ARIYOR

Köseköy Habaş Endüstri tesislerinde taşeron firmamızda çalışacak Paslanmaz tank ARGON KAYNAKÇISI VE YARDIMCI ELEMANLAR, TAŞLAMACILAR alınacaktır RAŞİ...

ŞOFÖRLER ARANIYOR

Başiskele’de bulunan firmamız bünyesinde çalışacak SRC 5 belgesi ve E sınıfı ehliyeti olan (aynı zamanda sistem kasa da kullanabilecek) ŞOFÖRLER ar...

KURYE VE YARDIMCI ARANIYOR

İzmit sanayii çevresini bilen, En az B sınıfı ehliyetli Motorsiklet kullanabilen KURYE VE YARDIMCI aranıyor Tel: 0534 647 58 00