2001 yılındaki kriz bugünkü kadar ağır mıydı?

Dolar her gün kendi rekorlarını kırarak yükseliyor. Doların yükselişi enflasyonu, hayat pahalılığını da beraberinde getiriyor.
İğneden ipliğe her şeyin fiyatı yüzde 100 ile yüzde 150 arasında arttı...
Alım gücü iyice düşen vatandaşları nelerin beklediğini, bu sarmaldan nasıl çıkabileceğini bilemiyor!
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ise yaşanan tüm bu gelişmelere karşı “yeni bir ekonomik model” diyerek piyasayı sakinleştirmeye çalışıyor. Vatandaşı enflasyona ezdirmeyeceklerini, asgari ücretliye çalışan kesime, emeklilerin maaşlarını iyileştirecekleri konusunda iyimser bir tablo çiziyor, mesaj veriyor...
Bugünkü durum böyle...

Peki, 2001 yılında yaşanan krizde neler yaşandı.

2001 yılında Ecevit’in Başbakan olduğu koalisyon hükümeti iktidardaydı...
AK Parti’nin, partileşme sürecini sürdürdüğü yıl...
2001 yılı hepimizin yaşamını etkileyen bir ekonomik krizini yaşadık...

Krizi tetikleyen sebep; Dönemin Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer, Milli Güvenlik Kurulu Toplantısında Başbakan Bülent Ecevit’in önüne Anayasa Kitapçığı fırlatmıştı. Toplantıyı terk eden Ecevit, “Bu büyük bir krizdir” diyerek ülkedeki ekonomik yangının fitilini ateşlemişti...

Piyasa peş peşe patladı. Esnaf patlamıştı. Bir esnaf Başbakanlığın önüne gelerek Başbakan Ecevit’in binaya girişi sırasında önüne yazar kasa atmıştı. Piyasalar alt üst olmuştu...

Peki, 2001’deki ekonomik krizde ülkede neler yaşandı?

20 özel banka battı. Dolar 300 TL’den 1.800 TL’ye çıktı. Faizler 70’lerden yüzde 5000’e kadar yükseldi. Borsa çakıldı. Küçük borsa yatırımcısının paraları borsada battı! Hepimiz çok şaşkındık! Neler oluyordu anlam veremiyorduk.

O yıllarda tanık olduğum Kocaeli’ deki pek çok esnafımız, tüccarımız fabrika sahibi battı. İflas etti. Dövizle borçlanmış pek çok vatandaşımız bunalım sonucu intihar etti ya da uzun yıllar borç ödemek zorunda kaldılar.  Pek çok fabrika işçi çıkarmak zorunda kaldı. Pek çok tanıdığım işsiz kaldığına şahit oldum…
Türkiye öyle bir döneme girmişti ki devlet gelirleri giderlerini karşılamıyordu. 

Peki, bugün neler oluyor?

Borsa tarihi zirvesini yaparak 2 bini geçti. İç ve dış yatırımcı parasını borsaya yatırıyor...
Borsa çakılmadı. 2001’de 20 banka batmıştı; bugün her banka üçüncü çeyrekte 48 Milyar (katrilyon) TL kar açıkladı, yani faiz oranları yüzde 19 olduğunda karlarını masumuma çıkardılar. Çünkü politika faizi yüksek olduğunda devlete para satıyorlar, devleti finanse ediyorlar, başka müşteriye ihtiyaç duymuyorlar. Bir nevi tefeci gibiydiler...

Faiz oranları yüzde15’e düştüğünde devlete daha az para satacakları için çıldırıyorlar, onlarda dövizin fiyatını yükseltmek için çırpınıyor.
İhracat 2001’de 25 milyar dolarla yerlere çakılmıştı. İthalat 50 milyar dolar seviyesindeydi.

Bugün ihracat rekor kırıyor, 220 milyar doları geçti. Cari açığımız tarihin en düşük seviyesinde. İhracatın ithalatı karşılama oranı yüzde 90 seviyesinde.

2001 yılında koalisyon hükümeti vardı.
Bugün 20 yıldır iktidarda olan tek parti hükümeti var.
Siyasi istikrar açısından bir sorun yok.
Hane halkının 2001yılında döviz borcu çok yüksekti.
Çoğu dövizle borçlanmıştı. Bugün hane halkının döviz borcu yok çünkü herkes TL üzerinden borçlanıyor, risk sıfır. 2001 yılında döviz borcu olan pek çok insan intihar etmişti. Bugün sadece özel sektörün döviz borcu var, onlarda borçlarını düzenli olarak ödüyor.
20 yıllık AK Parti iktidarında devletin döviz cinsinden borçlanmasını yüzde 50’lerden yüzde 14’lere kadar indirmiş. Devlet TL olarak borçlanmış. 2001 yılında devlet İMF’ ye 23,5 milyar dolar borçlandırılmıştı, bugün İMF’ ye borcu olmayan bir devlet var.
2001 krizinde devletin borçlanma faizi yüzde 5000 idi, bugün yüzde 20. Arada dağlar kadar fark var.

Değerli okurlar, geçtiğimiz aylarda bu sütunda bir özel bankanın en karlı olduğu durumu sormuştum.    “Faiz oranlarının en yüksek olduğu durumdur...”
 
Toplumda politika faiz oranları düşerse kredi tabana yayılır algısı yanlış bir algıdır…
İhtiyatlı duruşu sergileyen özel bankalar faiz oranlarını düşürme konusunda nasıl cimri davrandıklarını biliyoruz. Virüs salgının da ekonomi aktörlerin taleplerini karşılama da milim hareket etmediklerine şahit olmuştuk...

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Cemalettin Öztürk - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

79

Araştırmacı Dr. - Sigarayı az için, beyler ve kadınlar. Beyninize oksijen gitmediğini gözlemledim. !!!!

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 14 Aralık 12:33
78

Deli Deli 49 50 - , "bugün her banka üçüncü çeyrekte 48 Milyar (katrilyon) TL kar açıkladı, yani faiz oranları yüzde 19 olduğunda karlarını masumuma çıkardılar. Çünkü politika faizi yüksek olduğunda devlete para satıyorlar, devleti finanse ediyorlar, başka müşteriye ihtiyaç duymuyorlar. Bir nevi tefeci gibiydiler..."

Diyorsunuz. Haklısınız. Bankalar politika faizi ,%19 dan %15 ,,e düşmesine rağmen hazineye borç verecek kadar zenginler. Tefeci değil karaborsacı oldular çünkü hazine artık %23.5 faizlr para bulabiliyor.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 12 Aralık 00:19
76

Emekli Esnaf. - Yazıyı dikkatli bir şekilde okudum ve yorumlarında bir çoğunu okudum.Nasreddin hoca bana damdan düşeni getirin demiş,benim halimden o anlar.Yine bu gazetede Muhammet Emin Çalışan muhabir arkadaşımız,Kocaelinin çok eski bir esnafı,şu anda 25 yıldırTuhafiyeciler odası başkanı sayın İsmail Çevikel ile bir reportaj yapmış,Bütün yorum yapan arkadaşlara o yazıyı okumalarını tavsiye ederim.Klevye başında oturup yazı yazmak kolay.Esnaf bitmiş kan ağlıyor.

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 21:02
74

İzmirliler - Ulan bu kriz sadece dar ve orta gelirli bordrolu insanlara geriye kalanlar gayet iyi

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 11 Aralık 20:22
73

A.a. - Ben akpartili değilim fakat ahaberi izleyeyrnlete diğer kanallara da bakın diyenler, sadece türkçe değil dünya gazetelerini takip etsinler yoksa eleştirdikleri adamlardan farkı olmuyor. Dünyada her yerde kriz var. Amerikada son 39 yılın en yüksek enflasyonu var, ev fiyatları uçmuş durumda zira avrupada da bakın okuyun haberleri anlarsınız. Yanlış anlaşılmasın direk o ülkelerin haber kanallarını ya da gazetelerini okuyun tarafsız olsun. Dünynın mevcut ekonomik durumunu herkes analayacaktır.

Yanıtla . 3Beğen . 7Beğenme 11 Aralık 19:48
67

Derince - Yazar bey, bugün kriz mi var yahu. Neden bahsediyorsunuz. Memleket süper, herkes bizi kıskanıyor. Maaşımızı dolarla mı alıyoruz ki.

Özelde de mutlu kent Kocaeli de yani dünyanın en mutlu şehrinde yaşıyoruz. Sizin gibi gerçekçi yazarlarımız da var. Daha ne isteriz

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 19:06
65

Kamu Bankasi - ozel bankalara kamu bankalari gibi davranin bol bol kredi dagitin. dusunmeyin hesaplamayin deniyor ancak soylenmeyen kamu bankalariniin her yil 1-2 milyar tl zarar yazdigi ve batik halde oldugu.. dogrusu kamu bankalarini bir an once satarak kurtulmak iken maalesef 90 lardaki hatalar tekrarlaniyor.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 11 Aralık 19:02
64

Kar_ayaz - Dikkat ettim,

Cemalettin bey,

Nasıl tepki alacağını iyi biliyor,

Ne yazarsam uzunca ve çok yorum kazanırım,

onunda hesabını iyi biliyor.

Şu ana kadar 54 yorum yapılmış,dahada yapılır.

Bazı yorumcular kızıyor,

Ama,

Cemalettin bey halinden hiç şikayetçi değil.

Bilgilerinize.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 18:16
63

Emre - Çok güzel bir yazı olmuş, tebrik ederim. 2001 de devlet çok zayıftı, aciz kaldı. Ama şuan devlet müdale edecek güç ve kabiliyete sahip. İşinize gelse de gelmese de durum böyle.

Yanıtla . 7Beğen . 9Beğenme 11 Aralık 18:06
62

Hayırlı Olsun - Maşallah. Her şeyi biliyorsun. Hane halkının doviz borcu yok, tl borcu var.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 17:59
61

Gerçek Doğru - Özal zamanında da aynı yaygarayı koparıyorlardı. Enflasyon yüksek, hayat pahalı bla bla. O dönemde herkes istediğini alıyordu, bolluk vardı, esnaf satış yapıyordu. Bugünkü duruma benziyor. Özal gidince iyi olacak sandılar, tam tersine battılar. Şimdi de Erdoğan gitsin istiyorlar, sanıyorlar ki daha iyi olacak. İşte önünüzde İstanbul, hani "Her şey çok güzel olacaktı"...

Yanıtla . 6Beğen . 5Beğenme 11 Aralık 17:53
75

Emre - @Gerçek Doğru 61 nolu yoruma cevabı: İstanbul da herkes mutlu.yandaşa para gitmeyince mi mutsuz oldun.6 metro hattı bitiyor.Su ücreti İzmitin 2 katıydı şimdi aynıyız.Taksi ve.Taksim gibi projelerini engelle sonra İst mutsuz de

Yanıtla . 0Beğen . 3Beğenme 11 Aralık 21:01
60

Yeşil Işık - Gerçekleri cesurca yazmışsınız. Tabii ki buna itiraz edecekler, çünkü doğru onların işine gelmez. ..:)

Yanıtla . 4Beğen . 7Beğenme 11 Aralık 17:42
57

nedim - bazıları ülkelerinin ekonomideki başarılarından o kadar rahatsızki devlet batsın diye dua ediyorlar çünkü başarısızlar 20 yıldır aynı yöntemlerle farklı sonuçlar almaya çalışıyorlar. geçenlerde hazine den ayrılan böyle biri twiterden açıklama yapıyor diyorki yabancılara siz bu ülkeye doğrudan yatırım için dolar getirirsinniz bız dostlarımızla bu iktidari yıkamayız neden yardımcı oluyorsunuz bu adam da t.c vatandaşı işte söyleyecek sözleri olmayanlar saman örneğinden başka bir şey bulamıyorlar. gsmh nın borç stokuna oranı nı bile ülkenin faiz oranı sananlar var halbuki ikisi farklı şey.bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamak gerekir çünkü matematik önemli bir şey

Yanıtla . 1Beğen . 7Beğenme 11 Aralık 17:19
56

Nedim - bu yıl yap işlet devret modeliyle yapılan köprü geçişlerinden tamamından verilen garanti geçiş sayısının çok üzerinde araç geçti yap işlet modeli çok doğru modeldir. çünkü akıl kokan cözümlerdir.

Yanıtla . 0Beğen . 8Beğenme 11 Aralık 17:08
72

Emre - @Nedim 56 nolu yoruma cevabı: Önemli olan sayı değil ödeme garantisi karşılandımı.krediyi bulan devletse verelim parayı yapsın müteahhit ama işinize gelmez

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 11 Aralık 19:23
55

Zafer - gokhan şhark a cevap türkiyenin dış borcu 280 milyar dolardır çoğu özel sektöre aittir ve hiç bir sorun olmadan çatır çatır borçlarını ödüyorlar imf borcunu ödemek için bu hükümetin imanı gevredi ama başardı ve dışarıya dövizle borçlanmadı hatta dışarıdan içeriye doğrudan yatırım olarak 20 milyarın üzerinde para girdi. imf ye giden ülkelerin nasıl vesayet altına girdiğini biliyoruz ülkeleri manda yönetimine mahkum ediyorlar kemal derviş dönemi böyle bir dönemdi.başkaları gibi yani malum partinin sözcüsü 2001 krizinde kemal dervişin hemen yanındaydı bugun aatıp tututyor tekirdağda bile karşılığı yok birde bu malum zat imf heyetini otellerde toplayıp türkiyeye baskı yapın diye operasyon çekme ye çalıştı ama kötü niyetlilere Allah prim vermedi kardeş ülkelerimizden gerekli doğrudan sermaye girişini sağladık başkaları kendi başarısızlıklarına odaklansın 20 yıldır muhalefet olmayı sorgulasınlar iktidar olmak için risk almak gerekir hükümette faizleri indirmek için risk aldı yazar da bunu çok güzel anlatmış objektif ve ekonominin kuarallarıyla

Yanıtla . 1Beğen . 7Beğenme 11 Aralık 16:47
66

Imf De Hayir Var - @Zafer 55 nolu yoruma cevabı: imf turkiye icin hayirlidir. neden derseniz imf gelmeyince iktidarlar oyverenlerin baskisiyla populizme para dagitmaya basliyor, tasarrufu birakiyor. imf gelse, varlik fonlari, cilgin projeler, kamu bankalari, 1 milyon kadrolu devlet iscisi olmaz, devlet ve belediye bosa cilgin gibi para harcamaz bugun de dolar 3 tl olurdu.. hepimiz rahat ederdik.

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 11 Aralık 19:05
59

Gerçek - @Zafer 55 nolu yoruma cevabı: Hayaller alemindesiniz,hayaller

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 17:40
46

Gökhan Ç. - Bu yazi yerine sadece bir penguen fotoğrafı koysanız da olurdu.

Yanıtla . 16Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 14:40
77

Emre - @Gökhan Ç. 46 nolu yoruma cevabı: Çok sevdim .

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 21:02
45

Ilker - hane halkının dçviz borcu olsaydı sokakta intiharlar görürdük 2001 krizinde dolar ucuz diye dolarla borçlananlar krize yakalandı ama şimdi farklı kimse dolarla borçlanmıyor dolayısıyla hane halkı dolarla borçlanmıyor hatta dolar tasarruf ediyor yastık altı dolar tasarrufu 250 milyar dolar ayrıca hükümet kamunun dovizle borçlanmasını azaltmış diye yazmışsınız çok doğru bu yol 20 yıl boyunca izlenerek bu yıllara gelindi doğru bir politikaydı ayrıca imf borcu olan 23 milyar doları ödeyerek sıfırladı . ödediği faiz geçmiş döneme ait koalisyon hükümetlerinden aldığı maliyettir

Yanıtla . 2Beğen . 12Beğenme 11 Aralık 13:43
68

Hepsi Yanlis. - @Ilker 45 nolu yoruma cevabı: 1- dünyadan haberin yok. hicbir sey bilmiyorsun.

2- buraya yazdigin ne varsa tam tersi dogru..

3- onyargilari, hamaseti bir tarafa birakirsak imf ülke icin dogru secimdir. aksi takdirde oyveren baskisi siyasetciler populizm ile para harciyor, yayiliyor..

4-bir konuda cahilsen bilmiyorsan sus da cehaletin aciga cikmasin yada bilgisi hic olmayanlari yanlis yonlendirme

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 11 Aralık 19:07
53

Gerçek - @Ilker 45 nolu yoruma cevabı: Kamunun dövizle borçkanmasını azaltmadı bu birrr.Yollardan köprülere yap işlet devretlerle güncell döviz kuru üzerinden kamuya borç yükü bindirdi bu ikiii.Hazine faizleri düşürürken yüksek faizli tahviller satın almakta bu üçççç.Kusura bakmayında dünyadan haberiniz yok bu dörttt.Şu içi boş,hamasete dayalı vatan millet edebiyatından da vazgeçin zaten yakında gerçekler sizi de çarpacak,şu doların 11 12 13 fiyatlanmaları bir gelsin piyasaya,bu masalları ne kadar tekrarlayacaksınız bakalım

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 11 Aralık 15:59
48

Krfz_shark - @Ilker 45 nolu yoruma cevabı: İMF ye olan borç bu ülkenin borçlarının yanında devede kulak, ülkenin sıkıntısının temeli IMF borcu gibi göstermekte ali cengiz oyunudur yemezler. IMF sermaye arttırımına gitti ki bunlar devletlere borç veren kurumlar dedi ki ben 100 milyar sermayemi 150 milyar yaptım üye devletlere benden tekrar borç almak isterseniz örneğin bu devletlerin sayısı 50 olsun her birinden 1milyar dolar para aldı bunu türkiyede ödedi RTE da çıktı dedi ki biz IMF borç verdik millet vay vay neler yapıyoruz uçuyoruz havası estirildi o sebeplemi dış borç 450 milyar dolara çıktı, IMF e borçlanmadı şahıslara ve ya diğer kuruluşlara borçlandı ne farkı var ımf den?

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 15:13
44

Cem Yıldırım - Artık sizi anlıyorum ve saygi duyuyorum.Ama Dolar 1 0cakta 660 TL 31 Aralık'ta 1400 TL idi. 2001 de halk bankalardan kredi çekmezdi.Faiçler çok yüksekti.94 krizini yaşadığımız için Dolar ile kimse borç almazdı .Tecrübeliyik.Alanlar varsa riski biliyordu.Keşke 94 kriziyle karşılaştır aldınız belki tutardı.

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 13:42
43

Izmitli - oh.oh dolar 3 kat kazandırdı. 50 binlik arabam oldu 250 bin yüzüne bakılmayan evim 500 bin oldu şimdi ben zengin mi oldum, yoksa fakir mi=

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 12:53
42

Dertli - Hangisi gelirse gelsin 5 yıl görev vereceksin sonrasında herkes milleti basit görüyor vede en önemlisi yolsuzluk kapısını ve fırsatları kendi Leh’ine çeviriyor dinide iyi kullanıyor özü bu işin

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 12:50
41

Gerçek - Sayın gazeteci abicim,sayın Beyefendi.Bakın.Hane halkının döviz borcu yok kısmından başlayalım.Hane halkının döviz borcu var,kişisel döviz borçlarını ve miktarını bilemem ama hane halkının yani sizin bizim yani halkın,hazinenin,kamunun dolar cinsi borçlarından ötürü borcumuz var ve her kur artışında bu borç gün içinde TL cinsinden artıyorYükü kime biniyor peki bu borcun?Hane halkına,en ağır vergilerin mükellefi bizlere.Hane halkının borcu var 25 sene boyunca,dolar karşılığı olan geçiş garantili yolların borcunu ödeyecek.Akp'nin dolar ile borçlanma oranını düşürdüğünü yazmışsınız hadi doğru diyelim.Peki o dolar cinsi aldığı borçları faizini de yazsaydınız,dünyada yüksek faizli bizim gibi dolar arayan ve borç alan başka ülke yok.Bakın Merkez Bankası efektif para kuru tablosunu açın bakın.1980 lerden 2021'e bir tablo göreceksiniz,o tabloda TL nin en fazla değer kaybettiği zamana bakın,yani doların en fazla değer kazandığı zamana.2001de ki işsizlik ve enflasyonu da inceleyin,yapışkan işsizlik ve enflasyon tehlikesini görün.2001 de hiperenflasyon tehlikesi yokken bugün bu tehlike koşar adım yaklaşmakta.İmalat sanayin dışa bağımlı,temel besin kaynaklarında dışa bağımlısın,ihracatla övünüyorsun,ürettiğin ürünün yarı mamülü ithal.Yüksek teknoloji üretimde ki payın dünyada %3.2001 den bile daha vahşi acımasız bir krizin içindesin,sadece yangının dumanını göremiyorsun,görmek işinize gelmiyor.Lütfen aklımızla ve bilgümizle alay etmeyin

Yanıtla . 17Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 12:43
58

Gerçek - @Gerçek 41 nolu yoruma cevabı: Her yerde her zaman her insana anlatıyorum.Ne kadar kişiye ulaşırsam,bu ülkenin bile bile batırıldığını anlatacam,yazacam.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 17:40
49

Krfz_shark - @Gerçek 41 nolu yoruma cevabı: Sözlerinize sonuna kadar katılıyorum , hazine müsteşarlığına baksınlar her gün devlet bona vb. üçkağıt oyunları ile şahıslara bile borçlandırılıyor kimin haberi var? Bu borçları kim ödeyecek tabi ki halk ve şuan zaten görüyoruz bu savurganlığın bedellerini herşey ateş pahası uganda parası bizden daha değerli...

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 15:17
40

Mehmet - dünyada gayri safi milli hasılanın borç stokuna oranı türkiye kadar iyi olan bir ülke bulamazsınız gsmh /borç stokuna oranı %30 larda bu şu anlama gelir her yüz liranın 30 lirası faize gidiyor başka ülkelere bakın italyada %120 yani her üretilen yüz liranın faize ödenen paraya yetmiyor abd de %200 yani üretilen 100 liralık üretim için tefecilere 200 tl faiz ödeniyor başka ülkeller örneğin almanya %150 qayrıca özel sektörün döviz cinsi borcu 280 milyar onuda düzenli olarak ödüyor fakat özel sektörun bazı vatanperver olmayanları paralarını yurt dışına çıkarıp mali şirket açıp kendi şirketlerine kendi paralarını borç olarak veriyor borcu yüksekmiş gibi gösteriyor ama hükümet bunun farkında bu ahlaksızlara 20 yıldır geçit vermedi.bu ülkede vatanını seven sermayedar bulmak çok zor

Yanıtla . 0Beğen . 9Beğenme 11 Aralık 12:42
69

Saygi Duydum - @Mehmet 40 nolu yoruma cevabı: bu kadar bos, bu kadar hayal ürünü, yalan dolan bir yorum hic okumamistim. bu artik trollükte bir zirvedir..saygi duyuyorum. troll olacaksan da büyük trol ol.. sallayacaksan da büyük salla, felsefesine bir zirve daha kazandirdin.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 19:10
52

Gerçek - @Mehmet 40 nolu yoruma cevabı: Hakikaten bu yalanlara inanıyır musun?Yani saydığın ülkelerin faiz oranını bilmesem inanacam,komik olmuş.Birde o bahsettiğin ülkelerle bu ülkeyi mukayese etme,gülünç oluyor.Gerçekten dünyadan haberiniz yok

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 15:55
50

Krfz_shark - @Mehmet 40 nolu yoruma cevabı: Sen öyle örnekler vermişsin ki çok yanlış abd, japonya, almanya alacaklı devletler bu adamlar 300 milyar dış borç yapıyorsa 500 milyar dolay alacağı var sende onlarla aşık atıyosun üretim ile olur ihracat oranlarının artması ve bu katmadeğeri yüksek ürünlerle olur, bırak samanı ithal eden ülkeden ne hayır bekliyorsun...

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 15:23
38

Umut - Sizin yerinizde olmak da zor. Yandaş olup bu dönemi savunacak argüman bulmak da kolay değil ama siz bu işi iyi yapıyorsunuz tebrik ederim

Yanıtla . 15Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 12:30
37

Gerçek - Sayın gazeteci abicim,sayın Beyefendi.Bakın.Hane halkının döviz borcu yok kısmından başlayalım.Hane halkının döviz borcu var,kişisel döviz borçlarını ve miktarını bilemem ama hane halkının yani sizin bizim yani halkın,hazinenin,kamunun dolar cinsi borçlarından ötürü borcumuz var ve her kur artışında bu borç gün içinde TL cinsinden artıyorYükü kime biniyor peki bu borcun?Hane halkına,en ağır vergilerin mükellefi bizlere.Hane halkının borcu var 25 sene boyunca,dolar karşılığı olan geçiş garantili yolların borcunu ödeyecek.Akp'nin dolar ile borçlanma oranını düşürdüğünü yazmışsınız hadi doğru diyelim.Peki o dolar cinsi aldığı borçları faizini de yazsaydınız,dünyada yüksek faizli bizim gibi dolar arayan ve borç alan başka ülke yok.Bakın Merkez Bankası efektif para kuru tablosunu açın bakın.1980 lerden 2021'e bir tablo göreceksiniz,o tabloda TL nin en fazla değer kaybettiği zamana bakın,yani doların en fazla değer kazandığı zamana.2001de ki işsizlik ve enflasyonu da inceleyin,yapışkan işsizlik ve enflasyon tehlikesini görün.2001 de hiperenflasyon tehlikesi yokken bugün bu tehlike koşar adım yaklaşmakta bunu da görün.Sayın gazeteci ağabeyim.Lütfen gazetecilik yapın..

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 11 Aralık 12:21
36

Ak Düşünce - dünyada görülen kriz ülkemizde de var lakin bu krizi fırsat bilip herşeye zam yapan stok yapan içimizde hainler var bunun onune geçilmesi gerekir bunlara en ağır cezalar verilmesi gerekirse yasa çıkarılması gerekir birde akparti teşkilatları var etliye sütlüye karışmayan bu dönemde sorumluluk alması gerekirken almaktan kaçınan halka bu ekonomik krizin sebebini anlatamayan teşkilat var sayın cumhurbaskani tek başına kalmış teşkilatlar 2023 teki milletvekilliği seçimleri için milletvekili olma derdinde herkes makam peşinde hiç kimse sahaya inip bu ekonomik krizin sebeblerini halka anlatıp bilgilendirmiyor insanlar günah keçisi ak partiyi görüyor bu işin sonu iyiye gitmiyor alparti teskilatlari aklını basina alıp bu konuda kafa yormalı yoksa 2023 seçimleri hüsran olur

Yanıtla . 3Beğen . 6Beğenme 11 Aralık 12:13
70

Nerde Stok ? - @Ak Düşünce 36 nolu yoruma cevabı: nerdeymis o stok ? stok olsa zaten talep olmaz, fiyatlar dusuk olur. problem stok yok, üretilen hemen gidiyor, talep var, mal az oldugundan millet kapisiyor fiyat yukseliyor. marketlere git bak.. satilan mallar azaldi. en basitinden tarim üretilen tonaj gecen seneye gore %7 geriledi. nüfus artarken bunun anlami %50 fiyat artisi.. üretimi stabil tutmak icin cok calismak ve kafa patlatmak gerekiyor. su anki yoneticiler konforlarini bozmadiig icin üretim düştü.. en büyük problem budur.

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 11 Aralık 19:13
39

Birisi - @Ak Düşünce 36 nolu yoruma cevabı: Zammı yapan stokçular mı yoksaaa iğneden ipliğe ithalata dayanan tüketim anlayışı mı?Biliyor musun bilmem ama o ithalatı hangi para birimi ile yapıyorsunda o ürünler zamlanıyor?

Yanıtla . 9Beğen . 2Beğenme 11 Aralık 12:38
33

Burhan Gülkan - Bunları yazarken ne içiyorsan onuda yaz bende içicem ki ülkemin halini senin gibi göreyim

Yanıtla . 24Beğen . 1Beğenme 11 Aralık 11:43
51

))) - @Burhan Gülkan 33 nolu yoruma cevabı: Bunu ısrarla isteyelim,

Bunları yazarken gerçekten ne içiyor.

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 15:29
31

Hayru - Yakın zamanda patlarlar şimdi tadını cıkarıyoruz acımız buyuk olacak. Az kaldı iyi günlerimiz

Yanıtla . 11Beğen . 1Beğenme 11 Aralık 11:38
30

Celal - ak paartinin sorunu ne biliyormusunuz gerçekleri halka anlatamamak bunun nedeni il ve ilçe teşkilatlarının baronlar tarafından yönetilmesi ve seçme ve seçilme haklarının teşkilatlarda geçmişte çöreklenmiş bir grup halkta karşılığı olmayan taban tarafından nefret edilen insanların varlığı tayyip erdoğanın buna rağmen halka çalışın mesajı bunlar tezat şeyler.birinden bir şey beklerken seçilmişler konusunda adil olmasın.

Yanıtla . 8Beğen . 2Beğenme 11 Aralık 11:33
29

Birol - 90li yıllar türkiye koalisyon yıllarıydı hükümetlerin ortalama ömrü 8 aydı

1 süreklilik ve istikrar yoktu

2mafya devlete kafa tutuyor hergun tvlerde bunları izliyorduk

3 enflasyon %90ların üzerindeydi

4 faizler %100 un üzerindeydi

5üretim yoktu herkes yüksek faiz yüzünden parasını yatırıma değil faize yatırıyordu

6 tüm kitler zarar ediyordu

koalisyon demek zayıflık demektir koalisyon demek anlaşmazlık demek ortak karar alamama demektir koalisyon demek zam ve yoksulluk demektir bakmayın siz geçmişi özleyen koalisyon yıllarını özleyen azınlığa onlar bile söylediklerine inanmıyorlar.çünkü koalisyon demek fakirlik demektir

Yanıtla . 1Beğen . 9Beğenme 11 Aralık 11:28
71

Kitler Devam - @Birol 29 nolu yoruma cevabı: Türkiyeye yapilmis en büyük iyilik kitlerin satilmasidir. yapandan sebep olandan Allah razi olsun.. ancak maalesef kitleri siyasetci seviyor, mevcutlardan kurtulduk ancak kalanlar var, bunlar ülkeyi dibe cekiyor 1- thy 2- çaykur 3- futbol takiimlaari 4-belediyeler 5- 1 milyon kamu iscisi

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 11 Aralık 19:16
47

Krfz_shark - @Birol 29 nolu yoruma cevabı: Kitler zarar ediyorsa kar a geçir ama hükümetiniz iktidara gelince kendileri itiraf etti biz üretim değil real ekonomi uygulayacağız borca dayalı sistem derler bunun adına kısaca.

Piyasayı sadece güçlü bir kaç şirketin eline bıraktılar en temel ihtiyaçlar bile devlet elinden gitti fiyat politikalarını bu işverenler belirliyor,örneğin seka varken kağıt üretiliyordu gramaj fiyat belirlemede devlet de ortak oluyordu şimdi mopaş vb şirketler ne derse o dur, müdahale edebiliyor musun? Ayrıca böyle bir özelleştirme yok eti de senin kemiği de nasıl mantıktır? avrupada özelleştirmeler belirli kriterler ile özel müteşebbislere devredilir örneğin işçi çıkarmayacak istihdam arttıracaksın, maaşlarda düşüş olmayacak hatta daha iyi şartlar sunacaksın, makina ve diğer techizatları iyileştireceksin kapasiteyi arttıracaksın gibi ama bizimkiler al ne yaparsan yap bana sıcak para verde mantığı bizleri bu ülkeyi buraya getirdi serbest ekonomi demek dizginler işverenlere, yabancı sermayeye ver demek değildir milleti ezdirmeyeceksin hem işvereni hem de halkı düşünen politikalar izleyeceksin alım gücüne göre fiyat politikaları uygulayacaksın sınıfta kaldı hükümet 3 şeyde adalet, eğitim ve ekonomi kimse bana masal anlatmasın...

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 15:07
28

Krfz_shark - El insaf 2001 de insanların bankalara toplam borcu neydi şimdi ne? İcra dairelerinde dosya koyacak yer yok haberleri açın inceleyin biraz, dış iç stok borç 247 milyardan 450 milyar dolarlara geldi ve gsyh oranı rekor kırıyor yuzde 62 ile siz hangi alemde yaşıyorsunuz, ülkede devalüasyon var, Millette devlete uydu babada dedede ne varsa onu satıyor ,toprak varsa onu satıyor suni bir rahatlık ve bolluk göze çarpıyor fakat bir sonraki nesli bu durum ihya etmez bunu göremiyorlar ya da bankaların millet ile olan irtibatını delicesine açtı hükümet işi gücü olan olmayana kredi veriyorlar gidip telefon,araba vs vs alıyor ömür boyu ödüyor sizde ülkede bolluk var diyorsunuz nasıl mantık bu? Şimdi akıllılar çıkacak almasın diyecek ne yapsın hak ettiğini alabiliyor mu çalışarak? Aldığı asgari ücret ile 4 kişilik bir aile nasıl geçinebilir, alım gücü bitmiş simit hesabı yapsanıza bakalım?

Yanıtla . 17Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 11:23
27

Aykut - gerçeği cesur insanlar dile getirir bir yazar gerçeği yazar helala olsun gerçekleri tarihi mecrasında anlatmışsın gerçek bir yazarsın

Yanıtla . 1Beğen . 19Beğenme 11 Aralık 11:05
54

Gerçek - @Aykut 27 nolu yoruma cevabı: Sizin cesurlarınız derken,çıkarlarınızı koruyanlardan mı bahsediyorsun?

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 11 Aralık 16:02
26

Mustafa - 1996 yılında refahyolu yiyenler bu tefecilerdi erbakan hoca havuz sistemi getirmişti. o zamana kadar 14000 kamu kurumu kendi paralarını %40 faizle özel bankalara yatırıyorlardı.özel bankalar kamu kuruluşlarından %40 ile aldıklları paraları %150 ile yine devlete satıyorlardı. tam bir sömürü düzeni bunlarada zamanın medyası destek veriyordu çünkü bazı medya patronlarının bankaları vardı.erbakan havuz sistemini kurdu 14000 kamu kurumunun parasını tek bir havuzda topladı paraya ihtiyaç duyan kamu kurumu bu havuzdan ihtiyacını karşılıyordu.bu havuz sistemiyle o yıl 10 milyar dolar tasarruf yapıldı.para tefeciye gitmedi.devlette kaldı. memurlara %50 maaş zammi verildi ilk defa bir hükümet denk bütçe yaptı o yüzden askerler medyayla bir olup 28 şubatı yaptılar 28 şubat sonrası pek çok asker general özel bankaların yönetim kurullerında yer aldı bir asker neden bir özel bankanın yönetim kurulunda yer alır çıkar yüzünden böyle bir dönem yaşandı bu ülkede bügüunde erbakan hocanın yaptığını 20 yıldır yapan ve bütçe açığı en düşük GSMH %2 si olan bir ülke var.20 yıldır yapılan tüm yatırımlar bu tasarruflarla yapıldı.erbakan hoca bugun hayatta olsa bu iktidarı tebrik edrdi

Yanıtla . 2Beğen . 3Beğenme 11 Aralık 11:01
25

Serdar - çok önemli bilimsel bir makale kaleme almışsınız tebrik edrim 1850 yılından bugune süren bir savaş faiz konusu tafeciler(özel bankalar) bankerler yurt dışı imf yıllarca türkiyenin kanını emdi.şimdi doğru olan yapılıyor.çok riskli mücadeledir.fakat kur dışındaki bütün veriler olağanüstü iyi bir halka iş verebilmeniz için büyüme rakamlarına bakılır %10 büyümüşüz tayyip bir şeyi seçecekti yuksek faiz işsizlik yada düşük faiz üretim o zor olanı seçti 2022 yılı çok daha iyi olacaktır çünkü devletin bütçesi çok sağlam işçiye memura emekliye çok büyük iyileştirmeler yapılacaktır. ben seçime kadar eyt nin de çıkacağına inanıyorum. bu ülke ancak düşük faiz ve üretimle kalkınır 20 yıöldır insanlar zenginleşti çoğu evde 2 araba var çoğu insan ev sahibi oldu eleştirenler ideolojik körlükle 20 yıldır iktidara gelemeyenler kendilerini sorgulasınlar .neden başarısız olduklarına odaklansınlar. risk almadan başarı olmaz risk almazsan kemal derviş gibi imf nin elemanı gelir 15 gunde 15 yasa çıkartır tarımı durdurur kanını emer. helal olsun cemalettin öztürk çok önemli ve bir konuya cesurca değinmişsin

Yanıtla . 2Beğen . 10Beğenme 11 Aralık 10:47
23

Vatandaş - Dolar 9 dan 14 e yükselişi Biden ın muhalefet ile birlikte çalışacağız dediği gün belli oldu Millet yazıyı yazana kızacağına Demirtaş ve Kavalaya özgürlük diyenlere 10 büyük elçi ile görüşenlere birazcık kızsanız ya

Yanıtla . 2Beğen . 11Beğenme 11 Aralık 10:26
22

Haci - Trafik araba dolu bayilerde sıfır araba yok markent avmler dolup taşıyor kriz mriz yok arkadaş grçen gün mağazadan pantol aldım yarım saat kasa kuyruğunda bekledim demekki hepsi hikayet milletin parası var emlakçılarda ev kalmadi inşaatlar daha trmel atılmadan satılıyor kriz yok

Yanıtla . 4Beğen . 22Beğenme 11 Aralık 10:21
21

Halit Öztekin - Selamlar, Hani kriz yoktu? Bu kriz öyle bir anda meydana gelmedi. Hayatta hiçbir şeyin bir anda meydana gelmediği gibi. Ancak siz ve sizin gibi yazar takımları gelmekte olan problemi hep yok saymayı tercih edip "emri bil ma'ruf nehyi anil münker" prensibini menfaatleri icabı göz ardı ettiler. Ama şimdi görülüyor ki o ateş sizleri de yakmaya başlamış. Erbakan hocamın bir konferansta mealen söylediği gibi "Kendiniz ettiniz kendiniz buldunuz. Oh olsun diyemem. Çünkü sizler benim kardeşlerimizsiniz." cümlesi gereği sizleri biz kardeş biliyoruz, tövbe etmeye ve hak yola davet ediyorum. Saygılarımla...

Yanıtla . 16Beğen . 3Beğenme 11 Aralık 10:19
20

Adam Akıllı - Ayıp ayıp. Sizin çocuğunuz yok mu? Varsa onlara yalan söylemenin çok kötü bir şey olduğunu öğretmeniz için önce sizin doğru şeyler yazmanız gerekir.

"2001 yılında koalisyon hükümeti vardı.

Bugün 20 yıldır iktidarda olan tek parti hükümeti var." diyorsunuz. O koalisyonu yıkan ve Soroz'un yönlendirmesiyle Erbakan'ı sırtından bîçaklayanların kurduğu ve her nasılsa 6 ay gibi dünya demokrasi tarihinde görülmemiş kısa bir sürede iktidara gelme yolu açan malum parti, olmasaydı AKP 20 yıl önce kurulamazdı. Akpyi ve liderini yıllarca lanetledikten sonra bir anda "ayıdan post eski düşmandan dost olmaz" atasözümüz çürüyecek Cumhur ittifakını kuran, kendi küçük ama nasılsa etkisi büyük bu parti olmasa ne rejim değişirdi ne de bugünkü hükümet kurulabilirdi. Ama anketler vatandaşın artık uyandığını Türkeş'in davasından dönenlere değil ona sadık olanlarla beraber yürüyenleri destekleyeceğini gösteriyor. Sözde şehit yakınına küfür provokasyonun hala sakız yapmaları bundan, Türkeş'i anma toplantısını Kuran okurken basıp yaşlı başlı insanları dövüp yerlerde sürükleyenler bundan.

Yanıtla . 16Beğen . 2Beğenme 11 Aralık 10:17
19

Gorus - 2001 senesinde devletin sahip olduğu sanayii kuruluşları, bunların özel sektöre ne zaman satıldığı ve devletin kasasına ne kadar para girdiği hususlarda bilgi verilmemiş yazıda.

Yazar verileri doğrusuna inandığı konu üzerinde kullanmış.

Benim konu ile gorusum şudur. Bir işçi / bir memur Akdeniz de beş yıldızlı bir hotelde eşi ve 2 çocuğu ile tatil yapabilmek için bir aylık maaşının ne kadarını veriyor.

Bir öğretmen ayda 2-3 kitap alabilmek için maaşının ne kadarı veriyor.

Bir çalışan bir ev alabilmek / bir araba almak için yemeden kaç aylık maaş biriktirmek zorunda.

Elektrik,su,doğalgaz iletişim için ödenen ortalama aylık gider asgari ücretin ne kadarı.

Eskiden orta direk diye bir sınıf var idi. Orta halli, böyle giderse insanlar ya fakir ya da zengin olarak sınırlandırılacak.

Yanıtla . 10Beğen . 2Beğenme 11 Aralık 10:10
18

Joker - O kasayı Ecevit’in önüne atan vatandaş yiyorsa gelsin Tayyip’in önüne atsında hep beraber görelim

Yanıtla . 22Beğen . 4Beğenme 11 Aralık 10:09
17

Kocaelisporlu - Yazarimiz ekonomistte oldu hayirli olsun unvanlarina yenisinide ekledi oysa tek olmasi gereken gazeteci olmakti onuda basaramadi.

Yanıtla . 25Beğen . 3Beğenme 11 Aralık 10:01
16

Samet Öztürk - Daha ağır mıydıı bilemem ama krizin varlığı o dönemin hükümeti tarafından kabul edilmişti. Bugünkü hükümet, krizin kabahatini Allah'ın üzerine atıp sıyrıldığına göre memlekette var bir tuhaflık...

Yanıtla . 20Beğen . 2Beğenme 11 Aralık 09:17
15

Adalet... - Rahmetli Eceviti bize yanlış tanıtmışlar. Baktığında nesi var denilecek ülkesini sevan biri olduğunu görebiliyoruz. Kendisine yapılan zorlukları maalesef tek başına aşamadı. Ülkemizin Ecevit, Erbakan ve Atatürke çok ihtiyacıvar........

Yanıtla . 16Beğen . 3Beğenme 11 Aralık 09:17
13

Gocayörük - Vatandasin alım gücünden haber ver. . Memur bile fakir oldu ulkede 400 dolar etmiyor aldigi para.. ülkenin zengin olmasi onemli degil vatandasiyla beraber zengin olmasi lazim. Türkiye ; Türklerle büyürse bir anlam eder yoksa üç beş aile zengin olmuş bir anlami yok. Yakinda insanlar temel gida maddelerine alamayacak duruma gelecek.

Yanıtla . 22Beğen . 6Beğenme 11 Aralık 08:30
12

İzmitli - Tamam senin krizin daha iyimiş öğrendik.artık hep böyle kriz olsun 2001 gibi olmasınmı demek istiyorsun.yazacak birşey bulamayınca benim kriz daha iyi muhabbetlerine girdik.

Yanıtla . 21Beğen . 5Beğenme 11 Aralık 07:52
11

İzmitli - Bankalar merkez bankasından yüzde 15 le para alıp yüzde 22 ile hazineye satıyor.Size tavsiyem ekonomi bilginizi gözden geçirin.

Yanıtla . 23Beğen . 4Beğenme 11 Aralık 06:40
35

Aaad Ve Rumuz - @İzmitli 11 nolu yoruma cevabı: Hazine'nin sitesinden DİBS borçlanmalarını okuyasana

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 11 Aralık 11:58
24

Zelenko - @İzmitli 11 nolu yoruma cevabı: Hadi len tirlek sallama.

Yanıtla . 0Beğen . 12Beğenme 11 Aralık 10:30
10

Özgür - Yine şaşırtmadın cemo..o krizde insanlar kaç dolar alabiliyordu.şimdi kaç dolar alıyorlar..sağlıklı bi veri akışı yok cemo..sende biliyosun..cemooo..en azından insanlar yazar kasa atabiliyorlardı..boyle bi demokrasi vardı..şimdi atsana bakalım cemo.

Yanıtla . 27Beğen . 6Beğenme 11 Aralık 05:05
32

erdal - @Özgür 10 nolu yoruma cevabı: at oğlum seni tutan mı var

Yanıtla . 0Beğen . 3Beğenme 11 Aralık 11:42
09

Orhan Dönmez - 2001 krizi bu iktidarı doğurdu,Kemal Derviş geldi düzeltti ve teslim etti gitti, çok cömertçe hareket edildi sayın Babajan sonrası ekonomi politikalarında ayrıca dış göçlerin ülkede ülke vatandaşı gibi işlem görmesi ekonomiyi bir kat daha zora sokmuştur.Dünyadaki beklenen krizi biz daha ağır bir şekilde yaşayacağız gibi geliyor,parası olanın parasının bir şeye yapamayacağı gibi görünüyor,bir taraftardan yapılan yatırımlar.Görünen bana göre iktidar kaybedeceğini görüyorsa bir seçime gitmeyecektir 2002 Ecevit hükumetin gibi.Birde 2001 ile 2021 ülkenin nüfusu ,ortadoğu,ege,akdeniz bu kadar sıcak ve bu kadar tehdit sarmalı içinde değildik ülke olarak bu pencereden bakmakta fayda var

Yanıtla . 5Beğen . 8Beğenme 11 Aralık 02:24
08

İzmirliler - Koalisyon demek herkesin yönetime katılması demek.baska model yok.tek adam rejimi olup tek grup çıkarını düşünmek yerine herkesi düşünen koalisyon geri gelsin.

Yanıtla . 12Beğen . 4Beğenme 11 Aralık 01:47
07

- Yani diyorsunuzki 2001 krizinde zengin insanlarda zarar görmüştü. şimdi krizde ise servetlerine servet kattılar.

Yanıtla . 17Beğen . 3Beğenme 11 Aralık 01:35
06

Tarihte Yok - Rahmetli Ecevitle şimdiki yönetimi kıyaslamak akla ziyandır bu ülkenin kurucu tek lideri varoluş sebebimiz Atatürk tür ikinciside amerikanın tüm tehditlerine karşı çıkıp haşhaş eken gitme yapma demesine rağmen Kıbrıs'ı alan Ecevit tir ve eski Türkiye diye yağ kuyruğunu anlatan akp şuanda cumhuriyet tarihinin en büyük krizini yoksulluğunu yaşatıyor gariban halka ne diyorlar porsiyonlar küçülsün yok efendim çürük meyve sebze daha faydalıymış bayat ekmek yemek sevapmış akp halkına bunu reva görürken sarayda ne yiyeceklerine karar veremeyen kralların kralı gibi hayat yaşa sonrada bakara suresini okuyup Allah açlıkla çocukla malla imtihan ediyor de hepte gariban imtihan oluyor zengin daha zengin sonrada Müslüman vayy Bee

Yanıtla . 16Beğen . 4Beğenme 11 Aralık 01:09
34

erdal - @Tarihte Yok 06 nolu yoruma cevabı: oğlum kıbrısı ecevit almadı araştırda doğrusunu öğren

Yanıtla . 1Beğen . 6Beğenme 11 Aralık 11:47
05

Mert Özcan - Artık yazılarınızı gülerek okuyorum,helal olsun neredeyse ülkede kriz yok diyeceksiniz bravo. Bundan sonra yazdığınız tek bir kelimenin dâhi benim gözümde zerre kadar değeri yok. Kendin yazar,kendin okursun

Yanıtla . 20Beğen . 4Beğenme 11 Aralık 00:52
04

savas - koalisyon hükümetindeki bir parti bugünkü millet ittifakında da var bunu atlamamak lazım

Yanıtla . 9Beğen . 2Beğenme 11 Aralık 00:41
02

Fatih - Allah seni bildiği gibi yapsın, umarım bunu yayınlarsın.

Yanıtla . 19Beğen . 5Beğenme 11 Aralık 00:22
01

41izmit - Eğer bu yorumu içten yazmadığını sadece ispat edemen yazar

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 11 Aralık 00:08

BAYAN ELEMANLAR ARANIYOR

Sağlık sektöründe faaliyet gösteren firmamızaHastane çalışması yapacakBAYAN ELEMANLAR Alınacaktırİzmit Ortapedi Protez Ortez MerkeziTel: 0 262 324 32...

İNDEMAK MAKİNA PERSONELLER ARIYOR

Makine imalatı yapan firmamıza  *KAYNAKÇI - KALIPÇI – freze  ve universal torna tezgahı kullanabilen PERSONEL *Yurtiçi ve yurtdışı servislerinde mak...

ÖZDEMİR ÇELİK KONST.PERSONELLER ARIYOR

Özdemir Çelik Konst.İmalat- Montaj San.ve Tic.Ltd.Şti. Firmamızda çalıştırmak üzere; 1- LAZER KESİM OPERATÖRÜ (Nukon Marka) 2-LAZER PLAZMA KESİM İ...

BAY TEKNİSYEN ARANIYOR

KOMBİ-KAZAN servisinde çalıştırılmak üzere deneyimli BAY TEKNİSYEN alınacaktır Tel: 0533 663 29 82

MOBİLYA BOYACISI ARANIYOR

Mobilya atölyesinde çalışacak MOBİLYA BOYACISI aranıyor. Hüseyin Eren Mobilya San. Tic. Ltd. Şti.İzmit San Sit. 16. Cad. 14. Blok No: 7 Tel: 0532 67...

AY KÖŞE UNLU MAMÜLLERİNE ELEMANLAR ALINACAK

Ayköşe Unlu Mamüler'de çalışacak YAŞ ve KURU PASTA USTALARI, HAMURKÂR, TEZGÂHTAR, KOMİ, GARSONLAR alınacaktır. Tel: 0532 252 30 55

YARDIMCI ELEMANLAR ARANMAKTADIR

Gölcük sanayide sitesinde açılacak börekçi dükkanımızda çalışmak üzere BAY ve BAYAN YARDIMCI ELEMAN aranmaktadır Tel: 0 532 450 74 64

BUKRE ARAÇ KİRALAMA

BUKRE STYLE & VIP CAR RENTAL 15 yıllık deneyimimizle sizlerin de ARAÇLARINIZ NOTER GÜVENCESİYLE AYLIK veya YILLIK KİRALANMAKTADIR. Aynı zaman da...

KADROLU İŞÇİLER ARANIYOR

Kocaeli / Dilovası’ nda bulunan şirketimiz bünyesinde kadrolu olarak çalışacak PASLANMAZ veya KARBON ÇELİĞİ SİLİNDİRİK TANK, KONSTRÜKSİYON İMALAT VE M...

VASIFSIZ ELEMAN ARANIYOR

VASIFSIZ ELEMAN ARANIYOR *Maaş+ SGK+ Servis+ Yemek    *Servisimiz Bekirdere-Yeşilova-Kandıra sapağı güzergahından geçmektedir. *40 yaş altı eleman...