Biz SEKA’yı niye kapattık!

Aydın ilinde Avrupa’nın en büyük kâğıt fabrikasının açılışı 15 Ocak’ta Cumhurbaşkanı tarafından yapıldı.

Söke’deki batı KİPAŞ adıyla yapılan fabrika, KİPAŞ Holding’e ait bir özel sektör yatırımı. İkinci etabı da tamamlandığında 1.400 kişilik bir istihdam sağlanacak...
550 milyon dolarlık bir yatırım.
Yatırımın özelliği devletin proje bazlı teşvik sisteminden yararlanarak yapılmış büyük bir girişimcilik.

Kâğıt fabrikası, Organize Sanayi Bölgesinde 330 dönüm alan içerisine 200 bin metrekarelik kapalı alan ile kurulmuş bir fabrika. Bu yönüyle ülkem adına Türk girişimcisi adına gurur duydum...

Fakat başka bir yönüyle de içim daraldı, çok üzüldüm.
Cumhurbaşkanı konuşmasının bir bölümünde açılışı yapılan KİPAŞ kâğıt fabrikasının Türkiye’nin yurt dışından ithal ettiği 250 milyon dolarlık kâğıt ithaline son vereceğini açıkladı...
Fabrikanın açılmasına, yeni istihdam alanın yaratılmasına sevindim ancak bir o kadar da üzüldüm, kahroldum!

SEKA Kâğıt Fabrikası’nın kapatılmasından sonra biz her yıl büyük miktarda kâğıt ithalatçısı ülke olmuşuz.
Başta gazete kâğıdı olmak üzere yıllık 250 milyon dolarımızı kâğıt ithalatı için harcıyoruz.
Bu sözün bittiği yerdir.

Peki, biz neden SEKA Kâğıt fabrikasını neden kapattık!
  Kocaeli denince ilk akla gelen şey SEKA Kâğıt fabrikasıydı.

1936 yılında Türkiye Cumhuriyeti’nin 1. Beş Yıllık Planı çerçevesinde İzmit’te ilk kurulan Türk Kâğıt fabrikasıydı.
86 yıl önce işletmeye açılmıştı.

Bu kentte hemen her evde bir veya iki kişi fabrikada çalışıyordu. Her eve SEKA’dan kazanılan para giriyordu. Kentin esnafı her ay ödenen SEKA işçisinin maaşlarıyla hareketlenirdi...

SEKA bu kentin simgesiydi.
Bir devlet kuruluşuydu.
10 binin üzerinde işçinin çalıştığı dönemler olmuştu.

Zaman içerisinde teknoloji yenilenememesi, devlette olmasından dolayı siyasetçilerin arpalığı haline gelmesi gibi nedenlerle 2005 yılında kapatıldı.
Çalışanlar Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’ne devredildi.
Fabrikanın kapatılması stratejik bir hükümet kararıydı...

Eğer bu ülkede yılda 250 milyon doların çok üzerinde kâğıt ithal ediliyorsa ülkenin dövizi kâğıt satın almak için yurt dışına çıkıyorsa ben SEKA’nın kapatılmasını sorgularım.

Yılda bu kadar kâğıt ithal ettiğimizi bilmiyordum.
Geçen hafta sonu fabrika açılışı sırasında duyunca üzüldüm.

Ben bir işçi çocuğuyum.
Babam SEKA’da çalışmadı ama yurdun farklı bölgelerinde inşaat işi yapıyordu. 
Mesela İzmit Gültepe Viyadükleri babamın eseridir. Viyadükleri yapan ekibin başıydı. Yıllardır bu kentte yaşıyorum.
Bu kente geldiğimizde SEKA fabrikası faaliyetteydi...
Elbette ki bu duruma duyarsız kalamam...


SEKA, merhum Bülent Ecevit döneminde kapatılmak istenmişti, Turgut Özal döneminde de kapatılması için çok uğraşıldı. Kapatılma gerekçesi zarar etmesi ve verimsiz olduğuydu.



Evet, SEKA zarar ediyordu...
Evet, SEKA’ da çalışıyor görünen ama her ay düzenli maaş alan işçiler vardı.
Bunları kabul ediyorum.

Ama ben bugün devlet olarak 250 milyon dolar kâğıt ithal ediyorsam kusura bakmayın ama bu ne perhiz bu ne lahana turşusu derim...

Sormak istiyorum...
SEKA dönüştürülemez miydi? Hatta özelleştirilemez miydi?

Ya da teknoloji yenilemesi yapılsa, mevcut profesyonel işgücü korunsa, fabrika özel sektör dağıtım satış pazarlama sistemine uygun hale getirilse-hatta ve hatta Büyükşehir Belediyesi’nin bir iştirak şirketine dönüştürülse bu kent için daha iyi olmaz mıydı?

İçim kan ağlayarak söylüyorum, ithal ettiğimiz 250 milyon dolarlık kâğıdın 50 milyon dolarlık kısmını burada üretebilsek katma değer yaratabilsek kötü mü olurdu.

Devamı yarın...

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Cemalettin Öztürk - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

70

Murat - SEKA hakkında uzaktan yakından hiçbir bilgisi olmadan sanayi üretimi nedir yerli üretimin önemi ni bilmeden yorum yapanları tarif edecek kelime bulamıyorum. SEKA ülke geneline dağılmış dokuz fabrikası ile toplam da 2000 yılında 5000 beş bin çalışanı kalmış ti. Yok işçiler şöyle yok çalışma dılar . Ya SEKA fabrikalarının kimi kapatıldı kimi satıldı.Bir tane SEKA lı işçi kalmadı. TÜRKİYE CUMHURİYETİ şimdi ekonomi de dahaki iyi Avrupa ülkelerini ekonomide solladıkmı, yoksa daha beter durumdamıyız .

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 23 Nisan 11:51
69

Ikrime - Bakınız şu açıklama:

“Kocaeli'ndeki SEKA Kağıt Fabrikası sürekli zararda. Doğru dürüst üretim yapamıyor ve biz dedik ki, ‘Böyle olmaz’. SEKA Kağıt Fabrikası'nı kapatma karar aldık.”

Oysaki AK Partililer Kocaeli’de ne diyordu:

“SEKA Kağıt Fabrikası’nın kapatma kararı bizden önce uygulandı. Biz sadece alınan kararı uyguladık.”

Peki, SEKA’yı kim kapattı?

1998… Dönemin İzmit Büyükşehir Belediye Başkanı Sefa Sirmen, başbakanlığa bir yazı yazarak, “SEKA alanını komle bize verin” dedi. Hazırlanan taslak imar planında villalar, oteller ve konutlar vardı. Yani, Sefa Sirmen, SEKA’yı kapatıp villa ve otel yapmak istedi.

Yine 1998… Özelleştirme Yüksek Kurulu bir karar aldı. Yazının konusu; “SEKA İzmit müessesesinin kapatılması ve bazı arazilerin devri”… Altında Bülent Ecevit’in imzası var.

Yani, CHP’nin “Kapatalım” kararı var. DSP’nin ise “Kapatalım” imzası var.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 05 Şubat 15:45
65

Biz Adam Olmayız. - Babacan dönemi çok kıymetli tl yurt sılından ucuza alınan malzeme döngüsü burada 1 lira ürettiğin mal çinden 30 kuruşa gleirse üeetimi bırakırsın.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 00:39
64

Bülent - “Zaman içerisinde teknoloji yenilenememesi”

Bu laf mi şimdi?

Bilerek isteyerek yenilenmedi fabrika, gerici sağcı amerikancı özelleştirme sevdalısı hükümetler tarafından.

SEKA işçileri bunu binlerce kez söyledi.

O zaman kulak tıkadınız o seslere! Ses olmadınız!

Şimdi kağıt ithalatına 250 milyon dolar verdiğimizi bilmiyordum(!) diyorsunuz.

Yalan söylerken bile bir inandırıcılığınız olsun.

Yok.

Bu yazı olmamış!

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 20 Ocak 23:18
63

Saygı - Bakıyorum da ülkedeki güzellikleri yazdığınızda size türlü hakaretler yağdıranlar, olumsuz birşeyi gündeme getirdiğinizde, işlerine geldiği için alaycı bir destek vermiş. Yazılarınızı her zaman tarafsız bir şekilde takip eden, çok beğenen ve faydalı bulan biri olarak düşüncem şudur ki; okur dediğinde biraz omurgalı olacak. Güzel bir yazı, tebrik ederim. Devamını sabırsızlıkla bekliyorum.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 22:49
61

PES - ooo cemalettin bey sorgulamaya başlamışsınız. Tebrikler devamını dileriz

Yanıtla . 19Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 18:26
62

Ahh Cemo - @PES 61 nolu yoruma cevabı: Cemo yaa cok komiksin. Iyi ki kapatilmis diyecegimiz fabrikaya Sen neden muhalif oldun ki simdi.

Sen baska konular a muhalefet et Biraz. Benzin fiyatlarina ya da ulkeden giden yuzlerce Zeki beyine

Yanıtla . 2Beğen . 3Beğenme 20 Ocak 20:16
60

Tespit - birr yazarın sorumluluklarından bir de halkın düşüncelerini alabilmek için alan açmaktır yazınız bu konuda örnektir siyasetçilere ders niteliğindedir.ben yazınızı okuduktan sonra yorumlara baktım o kadar çok farklı bakış açısı ortaya çıkmiş ki bir düşünce zenginliği yaratmış. ortak bir akıl oluşmuş buradan çıkardığım ders üretim yapan fabrikaları kapatmak yerine dönüştürmek rekabete hazır hale getirmek tir. çünkü değerler kolay yaratılmıyor.bir yazarın polemik yazıları yazmasının faydasını ölçemem ama ortak değerler ve ekmek ve aş ile ilgili yazılar yazmasının faydasını ölçebiliyoruz..bugun bu yazınla bunu ispat etmiş oldunuz.okunurluğun sırrı da burada olsa gerekir.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 18:06
59

İzmitli Ali - Eskiden devletin gelirini yani özel sektörde canı çıkana kadar çalışan emekçinin vergisini kit dediğimiz bu verimsiz fabrikalar emiyordu. Şimdi de maalesef belediyeler emiyor. Ne acıdır ki belediyelerde bir sürü çalışmayan verimsiz insan vergisini emdiği özel sektör çalışanın dan daha fazla maaş alıyor.

Yanıtla . 9Beğen . 4Beğenme 20 Ocak 17:46
58

Dölkeleş - Bütün yorumları okudum. Maalesef kavram karışıklığı üzerinden tartışıldığını görüyorum. Önce SEKA:nın açılımını bilmek gerekir. Açılımı, Selüloz ve Kağıt Fabrikaları Genel Müdürlüğü'dür, yani salt İzmit Kağıt Fabrikası değildir. 8 kağıt fabrikasıdır karşılığı. Taşköprü'deki 5 bin ton/yıl kapasiteli ülkenin tek sigara kağıdı fabrikasından söz eden yok nedense. Taşucu'ndaki salt ambalaj (kraft) kağıdı üreten fabrikadan ve diğer fabrikaların hammadde ihtiyacına katkıda bulunmak amacıyla samandan selüloz üreten Afyon fabrikasından !..Ülkenin kırtasiye ile gazete kağıdı ihtiyaçlarını büyük ölçüde karşılayan Balıkesir, Aksu, Dalaman'ı diğerlerine ekleyen yok!.. SEKA= İzmit Kağıt Fabrikası, 1936'lı yıllardan başlayan ancak çağın teknolojilerine uygun yeni fabrikalarla misyonunu sonlandıran bir kavramdır. 10 binli çalışan sayısı 8 fabrikayı kapsar. İzmit Fabrikası'nın kapatıldığı andaki çalışan sayısını içinde yaşayanlar söylüyor zaten.. Ne oldu bu 8 fabrikaya ?.. Tartışmayı bu boyuttan sürdürmek gerekmez mi?..

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 17:07
55

Murat - SEKA'nın ürettiği kağıt ile Kipaşın ürettiği kağıt aynı mı birde onu araştırsaydın keşke.

Yanıtla . 5Beğen . 5Beğenme 20 Ocak 15:01
54

Aiz - Siz kendiz. Yazıyorsunuz işe gitmeden maaş almalar kabarık işçi sayıları hatta bu yüzden Zarar ettiği demekki bize devlet eliyle çalışan fabrika yaramı yor niyet iyi olabilir ama bu iyiniyet böyle kabus oluyor maalesef,,,

Yanıtla . 6Beğen . 10Beğenme 20 Ocak 14:13
52

Kartal - Bir konuya yorum herkesin hakkıdır,

Lakin,

SEKA,

Bir günde alınan karar gereği kapatılmadı.

Kapatılması için 20 sene bekletildi.

Kapatılırsa tepkinin en aza indirilmesine oluşum sağlandı.

Hükümetin en güçlü döneminde kapatılması başarıldı.

Amaç ve gaye Seka,nın kapatılması değildi,

Mesele,

Devletin üretimle ilişkisinin kesilmesiydi.

Özelleştirme adı altında,dışarıya bağımlı kalmamız zorunlu bırakıldı.

Seka varken bile,ülke kağıt ihtiyacının% 70 kadarını temin edebiliyorduk.

Seka sadece İzmit değildi.

Eğerki bir günah varsa,

Bu asla çalışan işçinin değildi.

Bir İzmit Seka 7 şehirde kendi imkanlarıyla yeni Seka Fabrikaları kurdu.

Mesele nereye bakmak değildir,baktığın yerde ne gördüğündür.

SEKA,

Bu vatana en çok emeği ve katkısı gerçekleşen kuruluşudur.

Yanıtla . 19Beğen . 1Beğenme 20 Ocak 13:43
51

rakam - Sayın yazarın Aydınlanma Çağı başlamış sanki.İlk yazısı için tebrikler.

Yanıtla . 17Beğen . 1Beğenme 20 Ocak 13:34
50

Kozluklu - Seka nın kapanma nedeni son dönemde calışan hain işçilerdir kart basıp orduevindeki lokalde aksama kadar kagıt oynuyorlardı.Bu milletin hakkı var o fabrikada haram zıkkım olsun hakkımız.

Yanıtla . 4Beğen . 11Beğenme 20 Ocak 13:28
49

Gerçek - Bu açılan yeni kağıt fabrikası,kağıdın hammedesi selülozu ithal edip kağıt üretecek midir acaba?Akp nin çökmekte olan neoliberal kapitalist politikaları paralelinde yine ara mamül ithale dayanan bir üretim anlayışı ile kağıdı üreteceksek pek bir espirisi yok.Bu arada gelelim Sekaya.Sadece İzmit Seka fabrikası değil,fabrika ile birlikte liman,arazileride elden gitti.Balıkesir Seka Fabrikasının arazisi mesela.Asıl değerinin çok altında yanılmıyorsam 1,5 milyon dolara iktidarınızın çok sevdiği bir işadamına yatırım yapması için yok pahasına satıldı.Tabi abdestli kapitalist bu arkadaşların acilen sıcak paraya ihtiyaçları vardı o dönem,beton ekonomisi önemliydi.Şimdi 20 sene önce ürettiğimiz ve hammadesi ile ürettiğimiz kağıdı,üretecek yeni bir fabrika açıyoruz,gülsem mi ağlasam mı bilemedim.Bu arada kağıt ve selüloz ithalatına yılda 1,5 milyar dolar veriyoruz,250'yi kulağınıza fısıldayan size yalan söylemiş

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 13:24
48

izmitli41 - SEKA kapatılırken bayram yapanlar şimdi gidin o alana park yapıldı yatıp yuvarlanın,çay,kekte bedava bir SEKA kaç fab.yaptı ama anlayan oldumu maalesef üstelik fab.alanları ve makinaları birilerine peşkeş çekildi üstelikte hala o makinalar şuanda diğer illerde kağıt üretmekte

Yanıtla . 17Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 13:16
45

MühendisBey - bir yanlışınız var. yılda 250 milyon dolar değil çok daha fazlasını kağıt ithalatına harcıyoruz. bazı kaynaklarda 2.5 milyar doların üstünde olduğu söyleniyor. Bu açılan fabrika 250 milyon dolar ücrete denk gelen kısmını üretecek. Yani tüm tüketimi karşılamayacak bir kısmı 250 milyon dolar.

Gazeteci olarak daha ayrıntılı araştırıp net rakamlar koyabilirseniz güzel bir haber serisi olabilir.

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 13:06
66

Mühendis Beye Yanıt - @MühendisBey 45 nolu yoruma cevabı: Gazeteci olarak bu rakami bile yeni öğrenip şaşkınlıkla yazmış. Ne sanıyorduysa. İlahi komedya.. Gerçek rakamı araştırmaya kim uğraşsın.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 02:13
40

Baba Kadi̇r - SEKA KAĞIT FABRİKASI BİR EKOLDÜR.İZMİTİN SEMBOL,ÜDÜR.DEĞİL TÜRKİYEDE AVRUPADA NERELİSİN DEDİĞİNDE İZMİTLİYİM AMA SEKA FABRİKASININ ÇOCUĞUYUM DİYORLAR BİZLER SEKA İLE BÜ,YÜDÜK İZMİTTE KİME SORSAN ÜÇ KİŞİDEN İKİSİ SEKALIDIR İZMİTLİ OLMAK AYRICALIKTIR.YANİ SEKA DEYİNCE AKLA İZMİT İZMİT DEYİNCE AKLA SEKA GELİR BU YÜZDEN İZMİTLİ OLMAK AYRICALIKTIR.VESSELAM..

Yanıtla . 11Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 12:32
39

İzmitli - Bende size katılıyorum fakat inanıyorumki hükümet 2005 de şimdiki gibi 100/70 milli olsaydı eminim SEKA fabrikamız kapanmazdı nedemek ya 250 milyon dolar yılda.sadece 10 senede 2.5 milyar dolar yaparki yeni makinalar bi tarafa yeni fabrikalar açılırdı ama malesef

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 20 Ocak 12:16
38

Musa - aydında özel sektör tarafından kurulan kağıt fabrikası atık kağıttan kağıt üretim yapacak kocaeli ve civar illerde pek çok atık kağıt var el arabasıyla atık kağıt toplayan emekçiler var biz neden kuramıyoruz çünkü siyasetçiler bireysel çıkarlarıyla zaman sermayesini harcıyorlar.

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 20 Ocak 12:15
37

Aslan Er - Hiç bir kamu kuruluşu zarar etmez. Yanlış idareden dolayı zarar etti gösterirler. Son zaman sendika fabrikanın 10 milyon lira ile kar edeceğini yatırımla rapor hazırlamıştı. En büyük parada 2.5 milyon TL ile elektrik santrali idi. Oranında fazla üretimi Tek kurumuna elektrii satacaktı Sonra var olan makina ile seçim pusulalarının daha ucuza maledileceğini müdür bir arkadaş gazetede yazdı. Ama Cumhuriyetin ve İzmitin ve diğer illerin fab. bedavaya yandaşlara satıldı fab. kapandı makinalar hurdacılara arsalar müteahitkere satıldı. Madem kapanacaktı üretim modernizasyon şartıyla verilseydi bu durum yaşanmazdı. Tuvalet kağıdı zamlanınca millet farketti. İş işten geçti. Balıkesir açılacaktı ne oldu. Birde kapanan SEKA fab.akıbetleri ne oldu. Bunda hepimiz suçluyuz Eğer kentler ayağa kalksaydı hiç bir güç kapatamazdı.

Yanıtla . 14Beğen . 2Beğenme 20 Ocak 12:05
36

Cevdet - mülayim adlı yorumcunun yorumuna sonuna kadar katılıyorum çok güzel özetlemiş.keşke dönüştürülüp devam etseydi bügün de yönetenler 250 milyon kağıt ithalatın yapıldığı günümüzde kocaelide bir kağıt fabrikası kurdurabilirler.cari açığı kapatır teşvik diye bir şey var

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 20 Ocak 12:03
35

Gerçekler - Madem zarar ediyordu yaparsın teknoloji yatırımını, iyi bir yönetici atarsın, personelin yapacağı işi kontrol altına alırsın, giril çıkışları kontrol altına alırsın mesele çözülür. Bugün düzgün idare edilen kağıt sektöründeki biç bir firma zarar etmez. Her geçen zamanda da karını katlar çünkü bı sektör kıymetli bir sektör. En olmadı özelleştirirsin olur biterdi. Oradaki işçileri aldın belediyeye koydun, ne değişti ki? Maliyet olarak aynı.

Yanıtla . 11Beğen . 2Beğenme 20 Ocak 11:59
68

Körfez - @Gerçekler 35 nolu yoruma cevabı: Belediyeleride kapatsınlar o zaman.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 08:20
41

Gerceklere - @Gerçekler 35 nolu yoruma cevabı: Kardeşim kamuya ve belediyeye giren işçiyi çalıştırmak mümkün değildir.. kadrosu sağlamsa asla çalıştıramazsin çünkü başında patron yok..belediyeye giren iyi kötü bir şey yaptırılır emekliliği gelince de emekli maaşı alır, mudur maaşı vermekten kurtulduk,

Yanıtla . 1Beğen . 6Beğenme 20 Ocak 12:46
34

Bekirdere - İş bilenin kılıç kusananin. Reis kapatın dediyse kapattık. Açın dediğinde açtık. Bu kadar basit.

Yanıtla . 5Beğen . 14Beğenme 20 Ocak 11:37
33

Sekali - Herkes birşeyler yazmıştı bilende yazmış bilmeyende sekada 10000 kişi İlk açıldığı yıllarda herşeyin elle yapıldığı odunların bile elle soyulduğu yıllarda çalışmış kapanırken sekanin mevcudu 700 kişi kadardı çöplük diyorlar çöplük temizlendimi ,sadece tren yolunun altını değerlendirdiler geri kalan yerler olduğu gibi duruyor bı boya yaptılar binalara at besliyorlar içerde bı gezin bakin yazıları bilerek yazın şuan akşam 5 te kapıya dikilin sayın sekada çalışan kadar insan çıkıyor içerden yani değişen birşey olmadı kapanınca ha kart basmalara gelince o işler hala var malûm yerlerde olmasa çok daha iyi.harammi haram haksız mı haksız olmasa engelleser çünkü senin benim alacağım hizmet paralarını onlara veriyorlar

Yanıtla . 13Beğen . 2Beğenme 20 Ocak 11:20
32

Ekmel - ya gidin birsuru bnkamatik memuru vardıiş yok maas alan birsuru ınsan. kapama değil özelleşme olabılırdi. ya fırıncı bıle dolandırıyodu sekayı adam bekçi ekmeği saymıyo adama beşe kmek verip gir cık 500 mu verdi 600 mu bakan yok ekmeyın fiyatını duşurup eksık veriyolardı...

Yanıtla . 2Beğen . 13Beğenme 20 Ocak 10:58
46

Cem Yıldırım - @Ekmel 32 nolu yoruma cevabı: Zaten sen bu yorumu yap diye Seka kötü yönetildi.İthal et uğraşma dediler.Uçak fabrikamızda böyle kapattık.Bizim kadar Birbirini çekemeyen bir toplum var mı?

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 13:09
31

Mülayim - Şimdi gelelim meselenin kaynağına.SEKA'NIN kapatılmasının temelinde 132 gün süren 1988 grevinin mucidi T.ÖZAL vardır.12 eylül 1980 darbesinin ve 1983 seçimiyle T.Özalın iktidara getirilmesinin arkasında Küresel SERMAYE BARONLARININ DAHLİ VARDIR.ÖZAL, TÜRKİYEYE Vahşi Kapitalizmin kurulumu,tesisi için atanmış bir memurdur.Sekayı bilerek ve planlı şekilde greve itmiştir,SEKA grevdeyken boşluğunu özel sektöre ve ucuz diye ithalata yönlendirmiş,ülkemiz yabancı üreticilerin pazarı haline gelmiştir.Küresel sermaye ne diyordu;bugün hala diyor;siz üretmeyin biz size ucuz satarız.Sonra bir döviz krizi,dolar ikiye katlıyor ayrıca yurt dışı üretici de fiyatını dolarla ikiye katlıyor, 100 ₺'ye aldığın kağıdı 400 ₺'ye alıyorsun şu an kağıt fiyatında durum bu lakin aynı şey 1994 döviz krizinde de olmuştu.ŞU AN Seka İZMİT ÇALIŞIYOR OLSAYDI BU KAĞIT FİYATLARIYLA İNANIN Yemin Ediyorum her sene % 100 KAR EDERDİ.Çünkü 2000'li yıllarda ithalat çok ucuzdu,ucuz dolar yüzünden.Ekonomi nasıl dönüyordu, SICAK PARAYLA YANİ yüksek faiz düşük kur,dışarıdan faize gelen dolar girişi vardı,döviz ucuzdu ithalat ucuzdu,şimdi öylemi? SEKA'NIN 1980 Lİ YILLARDA kar ettiği DÖNEMLER DE OLMUŞTU,ZARAR ediyordu diyenler onun nasıl olduğuna da kafa yorsunlar biraz.SEKA İSTENSEYDİ eğer tamamen karlı hale getirilebilirdi fakat LİBERAL Vahşi Kapitalizme tabi olanlar sadece SEKAYI değil TÜM KİT'LERİ YOK ETTİLER YA KAPATTILAR YADA SATTILAR, BUNU TEK İSTİSNASI KALDI, Rize Vilayemizdeki ÇAYKUR Fabrikaları......Anlatabildim mi efem?

Yanıtla . 21Beğen . 2Beğenme 20 Ocak 10:56
44

Harbi - @Mülayim 31 nolu yoruma cevabı: TEBRİKLER USTA BİZE ÇOK ÖNEMLİ BİLGİLER VERDİN.BÜTÜN VATANDAŞLARIN BİLGİLENMESİNİ İSTERDİM.

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 13:00
42

İnsan Dogasi - @Mülayim 31 nolu yoruma cevabı: Bu kağıt fiyatlarıyla da zarar ederdi.. devletin kadrolu işçiyi çalıştırmak imkan ve ihtimali yok,, çünkü başındaki devlet baba patron değil, mudur degil.. devlette ve belediyede kisaca kamuda çalışanlardan performans almak mümkün değil bu insan doğası.. bir tane örnek göstermezsin yok öyle bir şey.. mesela en son belediyede is saati 40 a indi.. neden .. işte bu anlattıklarım gecerli

Yanıtla . 0Beğen . 6Beğenme 20 Ocak 12:49
29

Bilal - yazınızı çok beğendim fahiş fiiyat hareketlerinin olduğu bu dönemlerde ibretlik bir yazı olmuş tebrik ederim önce aydındaki fabrikada 1400 işçi çalışacak sekada bir zamanlar 10000 işçi çalışıyordu ibaresi ile karşılaştırılamaz çünkü bir zamanlar seka bütün ülkenin tek kağıt üreticisiydi o yıllarda 10000 kişi çalışıyordu çok verimliydi kapanma aşamasında 700 kişi kalmıştı. bugun hükümet fahiş fiyat hareketleriyle mücadele edemiyor sadece rekabet kuruluyla alanda var bu yetersiz sen bugun yağ pirinç şeker un yumurta peynir et gibi konularda fiyat istikrarı sağlaman için seka ve benzeri işletmelere ihtiyacın var tuvalet kağıtları bile 100 tl nin üzerinde.sen fiyatları regule etmek için yukarıdaki saydığım ürünleri üretecek üretim kapasitesi için tesisler kur fahiş fiyat dönemlerinde bunları harekete geçir her ilde bir veya iki bayii üzerinden satışa sun lojistik giderlerin satış pazarlama giderlerin sıfır olur her markete ucuz sıvı yağ şeker un v.b ürünler girer özel sektördeki tedarikçi mikroplardan piyasayı temizlemiş olursun.her rafta ucuz ürün varken tefeci tedarikçiden müşteri niye satın alsın.ama cumhurbaşkanı 3 yıldır fiyatları konrol edeceğiz diyor bunu her ocak ayında yapıyor ama tedarikçilere her seferinde yeniliyor. seka bunun için önemlidir.bir örnek dir .önemli olan dönüştürmektir.özel sektörle rekabet edecek dönüşümü sağlamaktır.yazınız bu açıdan çok güzel olmuş iyiki varsınız

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 10:54
28

Demokrat - günaydın cemallettin öztürk yıl 2022 ve siz ruyadan yeni uyanmışssınız

Yanıtla . 22Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 10:52
27

Cem - Zarar ediyor diye bütün kurumları kapatalım kurtulalım mesela belediyeler eş çocuk. Gelin. Damat. Çalışıyor. Kapat reis

Yanıtla . 19Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 10:44
26

M.KORKMAZ - Güzel bir yazı teşekkürler, Hala geç değil SEKA yı tekrar kurabiliriz.

Yanıtla . 13Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 10:39
24

Derinceli - Seka ve zarar eden kurumlar iyi ki kapatıldı. Milletin parası bedavadan maaş alanlar benim gözümde yetimin hakkını çalan hırsızdır. Ama gel gelelim ki satılmasına rant için iki kuruşa satılmamalıydı. Devletle ortak üretim yapılması koşuluyla 49 yıllığına özelleştirme yapılabilirdi.

Yanıtla . 4Beğen . 26Beğenme 20 Ocak 10:27
53

Seka Kültürü - @Derinceli 24 nolu yoruma cevabı: Siz kaç yıldır buradasınız bilmiyorum. Ama şu bir gerçek ki, ne SEKA'yı ne İzmit'i tanıyorsunuz! O beğenmediğiniz SEKA, sadece bir selüloz-kağıt üreten işlik değildi. O, bulunduğu bölgenin sadece ekonomisine etki eden bir iş yeri değildi. SEKA, İzmit ve çevresinin, sosyal hayatına, kültürüne, eğitimine, sanatına da etki eden bir fabrikaydı. SEKA terbiyesini, SEKA'lı kültürünü almış kişiler, sayıları gün geçtikçe azalsa da, kendilerini hemen belli ederler.

Bu arada şu tanımı da yapmadan geçemeyeceğim; "sosyal devlet, vatandaşına yasal haklarını vermekle kalmayıp, bu haklarını kullanma olanaklarını da sağlayan devlettir". ve TC .....sosyal hukuk devletidir ve vatandaşına iş olanakları da sağlamalıdır.

Uzun uzun yazmaya gerek yok, keşke o günleri bilenlerden öğrenseydiniz de yorumunuzu öyle yapsaydınız.

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 13:55
20

Kartal - Cemalettin bey,

Günaydın,

Pardon,

Siz bugün iyimisiniz.

Ne içtiniz dünden bugüne,

Kocaelinin kesilen şah damarını gördünüz.

Azizim,

Uyku gözleri kapalıyken gerçekleşen eylemdir,

Yıllardır gözleri açık uyuyanların eylemidir,

Seka,nın kapatılması.

Seka,nın kapatılması Kocaeli için çok derin bir yara.

Bu yara kabuk bağlamadı,bağlarmı hiç sanmıyorum.

Kediler ve kuşlar bile Seka,nın kapatılmasına ağladı.

Yaaa sizin 250 milyon dolar dediğiniz görünen dağın bir yüzü,

ya görünmeyen tarafı.?

Bana ömrünü yaz desen 2 dosya kağıdı kadar yer tutar.

Ama bana,

Seka,yı anlat dersen bir ömür tutar.

Daha fazla yazamam,

Yazarsam,

Gözlerim değil,

Yüreğim dolar.

Çünkü ,

Seka kağıt fabrikası,

Sadece Kocaeli,mizin değil.

Memleketimizin Can evladıydı.

Yanıtla . 30Beğen . 1Beğenme 20 Ocak 10:02
57

Kartal - @Kartal 20 nolu yoruma cevabı: O sizin teveccühünüzdür.

Teşekkür ettim.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 15:45
23

Ali Veli - @Kartal 20 nolu yoruma cevabı: Süpeeeer bir yorum. Kutlarım kardeşim. Bu yarayı şiir gibi anlatmışsın. Sekaların kapatılması, matbaanın ülkemize 200 yıl sonra gelmesinin yarattığı cehaleti geri getirmek içindi.

Yanıtla . 13Beğen . 1Beğenme 20 Ocak 10:26
21

Xmen - @Kartal 20 nolu yoruma cevabı: yıllarca yatırım yapılmadan yatarak dökülür hale geldikten sonra bunları söylemek ne güzel,,,sanki biz bu şehirde doğmadık büyümedik... sanırsınız ki yüzyılın teknolojileriyle donatılmış bir fabrika kapatıldı,,,, çıkarın şu kafalarınızı kumdan da dünyanın geldiği noktaya bakın,,, sonra çıkıp onu bunu eleştirmeyin dünyayı geriden bu kafayla yönetiyorsunuz diye....

Yanıtla . 1Beğen . 16Beğenme 20 Ocak 10:18
19

Sade Türk Kahvesi - Gelelim Balıkesir SEKA ya :

AKP hükümeti tarafından önce kapatıldı. Ardından 2003 yılında satıldı! Kentin neredeyse içerisindeki yüzlerce dönüm arazisi; binaları, lojmanları, ambarları, fabrikaları ve makineleri dahil yalnızca 1 milyon 100 bin dolara yani İstanbul’da ortalama bir daire fiyatına satıldı.

KİME SATILDI DERSİNİZ:

ALBAYRAK lara

Yanıtla . 22Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 09:33
43

Krfz_shark - @Sade Türk Kahvesi 19 nolu yoruma cevabı: Aynısı giresun aksu seka için yapıldı ve onca makina,tesis vs 3 milyona satıldı bir futbolcunun bir yıllık aldığı paraya denk yazık günah böyle vahşice özelleştirme olmaz, devletin ana damarları kesildi ekonomi yabancı sermaye ve yerli bir kaç dolar milyarderinin işine yaradı yazık günah...

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 12:54
18

Ali Veli - Cemalettin bey önce kutlarım çok önemli bir soruna parmak basan bu yazınızdan dolayı.

İkinci olarak "Yılda bu kadar kâğıt ithal ettiğimizi bilmiyordum." , demişsiniz. Bence havuza girmeyen basını da takip etseydiniz öğrenirdiniz.

Özellikle Yılmaz Özdil"in bugünkü Sezen Aksu ile ilgili köşe yazısını okumanızı tavsiye ederim.

Yanıtla . 17Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 09:30
67

Helal - @Ali Veli 18 nolu yoruma cevabı: Helal aradigim yorum. Bir gazeteci nasil takip etmez bilgisi olmaz yeni ogrenir boyle bi seyi pes dedim okurken.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 02:32
17

Ali Kuş - seka 10.000 bin işçi

yeni kurulan fabrika 1400 işçi

seka da 8600 işçi ne yapıyormuş

Yanıtla . 2Beğen . 19Beğenme 20 Ocak 09:17
47

Harbi - @Ali Kuş 17 nolu yoruma cevabı: BUNU YAŞLI, ESKİLER DAHA İYİ BİLİR. İLK KURULDUĞUNDA İNSAN GÜCÜYLE ÇALIŞILIYORDU.ŞİMDİKİ TEKNOLOJİ YOKTU.

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 13:11
25

Ali Veli - @Ali Kuş 17 nolu yoruma cevabı: Teknoloji yani makinalaşmadaki gelişmelerden artık eskisi kadar işçiye gerek kalmadı canım. 15 sene önce yanılmıyorsam suadiyedeki yabancılara ait kola kutusu fabrikasında 3 gün tercümanlık yapmıştım. Makinelerden dolayı o kadar az işçi vardı ki ortalıkta bile görünmüyorlardı.

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 10:31
16

10000 Kisi - Sekada 10.000 işcinin çalışması zaten herşeyi anlatıyor.. 500 kişi 1000 kişiyle dönebilecek bir işe 10.000 kişi.. sonuçta zararı türk milleti ödedi .. bu insanlar çok da bir şey yapmadan oturuyordu.. oysa başka iş yapsalar ülkeye faydaları olurdu muhakkak

Yanıtla . 3Beğen . 17Beğenme 20 Ocak 09:14
15

tarafsızlık - bu yazı size ne kadar çok tebrik aldıracak farkındasınız dimi ?

sadece yanlış olanları sorgulanması dile getirilmesini istiyor insanlar bu kadar.

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 20 Ocak 09:10
14

Hıdır - seka çiftlik olduğu için kapatıldı işe gitmeden maaş alanlar boş gezen memurlar toprak altına gömülen makineler daha sayalımmı????

ama biz müslüman ve dürüst insanlarız!!!!!!

Yanıtla . 4Beğen . 15Beğenme 20 Ocak 08:51
30

Xmen - @Hıdır 14 nolu yoruma cevabı: gerçek izmitliler ve kuma kafasını gömmeyenler bilir anca,,neyin ne olduğunu,,,,kart basıp çay kahve içerek mesaisini dolduranları, dışarıda kendi inşaattında, tarlasında vs işlerde çalışanları vs. vs. makinalar dünya savaşından kalma, şehrin göbeğinde,,, bi dürüst olun,,,sonra sabaha kadar konuşalım,,, artıları eksileri... ama önce dürüstlük ve tarafsızlık,,,tabiii ayrıca o günleri bilmek..ve yaşamak..

Yanıtla . 6Beğen . 7Beğenme 20 Ocak 10:54
13

Körfez - İlk defa yazınızı beğendim. Objektif gazetecilik budur işte tebrik ederim.

Yanıtla . 6Beğen . 2Beğenme 20 Ocak 08:19
12

Başiskeleli - Ah Cemalettin ah arada solculuğun tutuyor da yazıyorsun bunlar cumhuriyet düşmanı da ondan ne olacak kapattılar şimdi yandaşla yaptılar

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 08:07
11

İzmit'in Trafik Işığı - Günaydın Cemalettin Öztürk ; Günaydın Türkiyem .

Üreten Ülkeden ; tüketen Ülkeye geçis ...

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 08:05
10

Qwerty - Şimdi SEKA için ağlayalım sıra daha sonra tek tek diğer kapatılan fabrikalara gelecek. Üretemez olup da ithalatına tonla para verdiğimiz her kalem ürün milli servetten çıkıyor. Ama doğru soylemiş yazar: Cumhuriyetin kurucuları kurdu, sizler kapattınız. Bu bir ihanettir.

Yanıtla . 14Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 07:51
08

Faki̇r - Bu yazıyı yazmayı biliyorsunda ithal ettiğimiz ortalama fiyat ı bilmiyorsun...laf olsun die resmen yazmışsın...dediklerini Z KUŞAĞI bile biliyordur...

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 20 Ocak 05:48
07

Sade Türk Kahvesi - SEKA sadece fabrika değildi.

SEKA aynı zamanda okulu, kreşi, sinema, tiyatro salonları, spor kulüpleri ile bir yaşam biçiminin taşıyıcısıydı. Örneğin Türkiye’nin ilk kadın kürek takımı SEKA’da kurulmuştu.

Yanıtla . 17Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 02:47
06

Sade Türk Kahvesi - Recep tayyip Erdoğan şu açıklamayı yapmıştı :

“Kocaeli'ndeki SEKA Kağıt Fabrikası sürekli zararda. Doğru dürüst üretim yapamıyor ve biz dedik ki, ‘Böyle olmaz’. SEKA Kağıt Fabrikası'nı kapatma karar aldık.”

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 20 Ocak 02:45
22

Dobra - @Sade Türk Kahvesi 06 nolu yoruma cevabı: G.Afrika Cumhuriyetine yaptığı gezi esnasında canlı yayında söylemişti,aralık 2004......

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 10:18
05

Seka Emeklisi Oğul - Bu zamana kalsaydı devlete bir o kadar daha kambur olurdu iki son halinde bile eski sovyetlerdeki bazı virane olmuş gettolar ve tersaneler gibi şehirin pis ve görüntü kirliliğinden başka bir şey değildi üç eğer çalışsaydı kapanmasın diyenler şimdi çokdan bu şehir içine yakışmıyor trafik zaten çekilmiyor kapansın diye yüzlerce yürüyüş yapardı iyiki de kapandı benim bildiğim yüzlerce asalak tan kurtuldu bu konuda bildiğim ve yaşadığım sayısız şahitliği var

Yanıtla . 1Beğen . 18Beğenme 20 Ocak 01:29
04

Baba - Sen seka ya kart basip kahvede gun gecirenlerin sayisini biliyinmu haram devlet malini calmaktir bu...eski teknoloji ve zarar.sen isci para kazaniyor diye savunuyon ama imalat yok para kazanan işçi var...reis en doğrusunu yapti..

Yanıtla . 2Beğen . 19Beğenme 20 Ocak 00:55
03

Izmitli - Kağıt fabrikaları en baştan yönetim ile özel söktör gibi çalıştırılır milyonlarca dolar para kazanırdı. Ancak biz ne yaptık müze yaptık yeni nesillere biz 86 yıl önce kağıt üretiyorduk diye övünüyoruz içler acısı bir durum. Tüm devlet fabrikaları işletmeleri özel sektör mantığı düşüncesi ile caliştirilsa devletin vergiye ihtiyacı bile kalmaz

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 00:32
02

Yıldız - Nedeni peşkeş Balıkesir i inceleyin net göreceksiniz.

Yanıtla . 13Beğen . 0Beğenme 20 Ocak 00:26
01

Bal Parmak - Rant için tabiki bir ata sözü vardır altın yumurtlayan tavuk kesilmez bal ı ilk once parmaklayacan tatını alınca eşine dost peşkeş cekeceksin o zaman bal kıymeti bilcek ata sözleri imalı tabiki anlayana seka kagit kapattın patto cıktı köprü yaptın bal on madenini buldun yedin şimdi yıllardır 250 milyon dolar yıllardır neden yurtdışı götürdünüz bunu sorgulayın sat sat yık yok sonra ben yaptım de komik sadece komık

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 20 Ocak 00:20

AĞIR VASITA ŞOFÖRÜ ARANIYOR

Başiskele Kullar bölgesinde bulunan şantiyemize 12 ADET AĞIR VASITA (kırkayak) ŞOFÖRÜ alınacaktır. Yemek ve servis vardır. Yatılı kalmak isteyen perso...

ÖN MUHASEBE PERSONELİ ARANIYOR

Firmamız Bünyesinde Çalışacak Mikro Programına hakim Deneyimli Bayan ÖN MUHASEBE ELEMANI aranmaktadır. Başvuruların [email protected]

GECE BEKÇİSİ ARANIYOR

İzmit sanayisine yakın ikamet eden galeride çalışacak referans verebilen gece bekçisi aranıyor. NOT: Genç emekli olması tercihtir.  Tel: 0553 620...

YÖNETİCİ ASİSTANI ARANIYOR

YÖNETİCİ ASİSTANI *Lisans mezunu, *En az 5 yıl Yönetici Asistanlığı veya sekreter pozisyonunda deneyimli, *MS Office Programlarına hakim, *Yazılı...

DİKİŞ BİLENLER ARANIYOR

DİKİŞ BİLEN BAY-BAYAN ELEMANLAR aranıyorTel: 0 555 541 52 85

MİNİKÖŞK ELEMANLAR ARIYOR

Mini Köşk Köfte ve Izgara Salonunda dolgun ücretle çalışacak  KASAP, KASİYER, DENEYİMLİ GARSON, MOTORLU/MOTORSUZ KURYE VE ŞOFÖR arıyoruz.  Yemek ve...

USTA KALFA ALINACAKTIR

Kocaeli deki mobilya fabrikamıza USTA -KALFA alınacaktır servis vardır Tel: 0532 133 19 08

PERSONEL ALINACAKTIR

İzmit’ teki Metal Fabrikamıza GAZALTI VE ARGON KAYNAK USTASI ile TAŞLAMA YARDIMCI PERSONEL Alınacaktır Tel: 0532 133 19 08

BAY ELEMANLAR ARANIYOR

Tıbbi atık tesisimizde beden işçisi olarak görev alacak BAY ELEMANLAR alınacaktır. Orta yaş grubu ve emekliler tercih sebebidir Tel: 0262 325 65 65

ŞOFÖR ARANIYOR

Firmamıza tıbbi atık toplama- taşıma görevinde çalışacak ŞOFÖR alımı yapılacaktır. SRC 4 veya 5 belgesi tercih sebebidir. Tel: 0262 325 65 65