İzmit’te kâğıt fabrikası kuracak iş adamı yok mu?

Geçtiğimiz hafta sonu Aydın ilimizde Aydınlı bir işadamı tarafından yapılan Avrupa’nın en büyük kâğıt üretim fabrikası hizmete açıldı.
Fabrika açılışını Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan yaptı...

Açılış töreninin televizyon ekranlarında izlerken yıllar öncesine gittim.
SEKA fabrikasının açık olduğu ve üretim yaptığı yıllar ve 2005 yılında kapanışında yaşanan sendikal eylemler..
Hepsi bir film şeridi gibi gözümün önünde canlandı...

Dün “Biz SEKA’yı neden kapattık?” başlıklı yazım yayınlandı...
Bugün ise sanayi kenti olan ilimizdeki işadamlarına seslenmek istiyorum...

“Biz SEKA’yı kapatıyoruz ama kâğıt ithalatçısı bir ülke oluyoruz”, bunu ben değil, Cumhurbaşkanımız söylüyor...

Bu kent kâğıt üretiminin ana vatanıdır.
Nasıl Amerika Detroit Otomobil üreticilerin anavatanıysa Kocaeli de öyledir.

Bu kent kâğıt üretimi konusundaki en büyük en deneyimli teknik ve idari profesyonel insan kaynağına sahiptir...
En önemlisi bu kent, kâğıt üretimi konusunda dünyanın en büyük deneyimine sahiptir o yüzdendir ki bu kentte SEKA kültürü diye bir kültür gelişmiştir.

Bu kentte kâğıt üreten iş makinaları, büyükşehir belediyesine devredilen SEKA kâğıt müzesinde sergileniyor...

Kocaeli bir sanayi kentidir.
Pek çok sanayi tesisi ve fabrikası bu bölgededir. Kocaeli GSMH’nin hatırı sayılır bir kısmını üretmektedir. İhracatımızın çok büyük bir kısmını Kocaeli den yapıyoruz.

Aydın bir turizm kentidir.
Bir turizm kentinde değeri 550 milyon dolar olan 1.400 kişinin çalışacağı bir Kağıt fabrikası hem de bir OSB’de hizmete giriyor.
Biz bu durumdan Kocaeliler olarak utanmalıyız.


Buradan Kocaeli’nin siyasetçilerine sesleniyorum.
Bu kente bir kâğıt fabrikası borçlusunuz. Önemli olan kapatmak değil zamanın ruhuna uygun dönüştürmektir. Rekabet ediyor hale gelebilecek koşulları oluşturabilmektir.
Cumhurbaşkanımızın ‘250 milyon dolar kâğıt ithal ediyoruz’ cümleleri size bir şeyler hissettirmiştir umarım.

Kocaeli’nin özel sektör temsilcileri, büyük fabrika sahipleri, şirketler...

Turizm kenti Aydın’da bir iş insanı Aydın’a Avrupa’nın en büyük kâğıt fabrikasını kurarken siz neredeydiniz?
O yatırımın yarısını bu kente getirecek paranız mı yoktu zamanınız mı yoktu?
Bu kentin insanına 1.500 kişilik istihdam sağlayacak cesaretiniz mi yoktu?

Hükümet proje bazlı teşvikler veriyor...
İsterseniz fabrikayı da kendi kuruyor isterseniz elektriğinizi uyguna getiriyor. İsterseniz sizi vergiden muaf tutuyor.
İsterseniz limanlarından yararlandırıyor.
Sizden istediği tek şey “girişimcilik”

Yazıklar olsun bu kentin siyasetçisine ve özel sektör temsilcilerine...
Neden yerli otomobil fabrikası Gemlik’e gidiyor, bizim kocaman Körfezi’miz yok mu? OSB’miz yok mu?

Her tarafımız deniz değil mi?
Neden bu kente sahip çıkmıyorsunuz.

Bu kentin valisine sesleniyorum...
Sayın valim, bu kentten ayrılmadan bu kente bir kâğıt fabrikası kurdurun lütfen bunu başarabilecek vizyona ve cesarete sahipsiniz.
En azından proje bazlı teşvik sistemi ile bu kentte 3-5 babayiğit bulabilirsiniz, yapmanız gereken tek şey liderlik...

Bize SEKA ruhunu geri getirecek, ithalatımızın bir bölümünü karşılayacak hatta zengin ticari kültürümüzle ihracat da yapacak bir kâğıt fabrikasını bu şehir fazlasıyla hak ediyor...

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Cemalettin Öztürk - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

52

Bitlisli - Türkiyenin en büyük kağıt, mukavva üreticisi Eren holding dir.Gebzede geçen yıllarda ilk kapıt fabriksını açan bu holding İzmite dev bir kağıt fabrikası açabilir.Eren holding ve yönetim kurulu başkanı Ahmet Erene seslenip diyalog kurarsanız belki izmite bir kağıt fabrikası açmaya ikna edilebilirler.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 22 Ocak 16:41
49

Vatansever - sadece kağıt değil, devletin zaruri ihtiyaç olan, un, yağ ve şeker ile çimento fabrikaları da olmak zorunda, tüm sebze meyve halleri yanlızca belediyeler tarafından işletilmesi ve belediyelerin de ilçelerde büyük hipermarketler çalıştırması gereklidir.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 23:01
47

Ufuk Çelik - Hangi osb den bahsediyorsunuz? Var ilanlarin hangisinde yer var, yada 20 bin m2 den buyuk arazimi var. Bugun Asim kibar ve Alikahya osb deki arazi fiyatlarindan haberiniz var mi?

Bu ulkenin var olan milli uretim tesisleri kapatilarak yada satilarak kapanmasina goz yumulan onlarca tesisten illaki haberiniz vardir.

Seker fabrikalari satildi. Glokoza mahkum hale geldik gelecegiz.

Findik cay dersen yabancilarin elinde.

Hayvancilik tarim urunleri yok olmak uzere.

Bu ulkede hanmadde kaynaklarindan en onemlisi Elektrik ve dogalgazda disa bagimlisin, Musluk kapandi Bugunde şartel indi. Hangi babayigitten kahramanlik bekliyorsunuz?

Maliyetinin azina ithalat yaparken (sebep olanlarin konusuna girmeyecem)

Hangi babayiyit veya baba yigitler, kendini atese atar.

sevgili cemalettin bey,

Bu ulkenin milli ordusuna ait fabrika satilmiş satin alan da satmis

Sermaye 5-10 kisinin eline gecmis oldugunu bilmezmi siniz? en ufak tesisin kurulmasina da bu sahislarin izin verdigini bunlardan icazet almadin kuralamadigini bilmezmisiniz.

Pardon yani ama, bu sehirde sanayi odasi baskani sessiz, ticaret idasi baskani sus pus oldugu surece

O dedigin Hayal.

Uźgunum; SEKA TARİH OLDU.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 22:52
46

Sinan Deli̇göz - Hocam yalnız yanlış bir bilginizi düzeltmek isterim ki Firma ve Firma Kurucuları Kahramanmaraş'lıdır. Lütfen düzeltme yazısı yazınız.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 21:55
43

Hasan - Seka kağit fabrikasını batırarak talan eden akp ve yandaşları şimdi fabrikami kuracak

Yanıtla . 13Beğen . 2Beğenme 21 Ocak 19:11
44

Hakkı Gören Hakkı Söyl - @Hasan 43 nolu yoruma cevabı: Bayım sekayı batıran sen ve senin ruh halinde olanlar akparti 2003 iktidar oldu 2 senedemi batırdı fabrikayı akparti düşmanlığı yaparken hırsın aklının önüne geçmesin

Yanıtla . 3Beğen . 10Beğenme 21 Ocak 20:04
42

salih - kocausta yorumunu okuyunca gülümsedim aadam ağaçtan selülöz den ağaç boyundan bahsediyor ama bir gerçeği bilmiyor aydındaki kağıt fabrikası atık kağıtlardan üretim yapıyor ağaca ihtiyaç yok ağaca ihityacı olanlar sekayı kapatıp belediyeyi 15 yıl yönetenlerdir.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 18:50
40

Ali Veli - bu soruyu soracağınıza neden bu kentte kağıt fabrikası park oldu diye sormanız gerekmez mi ?

Yanıtla . 12Beğen . 2Beğenme 21 Ocak 16:53
39

Herekelı - 1-Seka şehrin göbeğinde kalmıştı.2-Seka devletin arpalığı olmuştu.3-Seka verimini yitirmişti.4-Kocaeliye nefes alacak bir alan kazandırıldı.5-Şehrin gobeğinde fabrika olmaz.6-Seluloz uretimi Tr de çok maliyetli(ağaç yaşından sebep)

Yanıtla . 5Beğen . 12Beğenme 21 Ocak 16:25
41

Vatandaş - @Herekelı 39 nolu yoruma cevabı: Selüloz sadece ağaçtan mı yapılıyor. Keza kenevirden de selüloz üretebilirsiniz. Devletimiz son zamanlarda endüstriyel olarak kenevir üretimine izin vermeye başladı. Sadece ağaç olarak düşünmeyin.

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 17:27
37

Serdar - Geç kalınmış bir farkındalık kapatmak değil modernleştirmek çağa uygun rakiplerle yarışabilmek önemlidir burda çalışan değil baştakiler suçludur yöneteceksin yönlendireceksin yalan dolanla kapatılırsa daha iyi olurla olmaz kimbilir kimler nemalandı bu işten. Üreteceksin iğneden ipliğe herşeyi üreteceksin ki muhtaç olmayasın pazar mı yok bulacaksın dedim ya çalışanın sucu yok bence, çalıştıracaksın.

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 15:28
35

Kullar Ali - SEKA'YI içgüçler mi yoksa dış güçler mi tedavülden kaldırdı?!..Var olanı yıkmak kolay.Öyle de oldu.Devletleri güçlülüğü ekonomi ile ölçülüyor.Avrupa ülkelerinde kurumlarda devletin payı %50 cıvarındadır.Ülkemde ise sat kurtul politik gerçeği ne yazık ki uygulanmıştır.Elde edilen milyar dolarlar(70 milyar dolar) israf ve faiz borcu olarak kullanılmiştır.Şimdilerde varlık fonu adıyla peşkeş çekilmektedir.swap yapmak sanki sevap gibi algılanmakta.G 20 lerin dişina itilmiş GSMH tı var ülkemin..Katma değeri yüksek üretim yapmadıkça,istihdamı halletmedikçe,ihracaat fazlalaşmadıkça gerisi ölü yüzü pudralamaktır.

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 14:39
34

İzmitli - Önce araştır Kocaeli'de kaç tane kağıt fabrikasını öğren toplam üretim kapasitesini bil sonra köşe yazısı yaz laf olsun diye yazı yazılmaz.

Yanıtla . 8Beğen . 3Beğenme 21 Ocak 14:10
33

Kocausta - Dosya (yazı tabı) kağıdı, gazete kağıdı gibi kağıtların devri günümüzde bitmiştir. Ambar kağıdı ile temizlik kağıdı öne geçmiştir ve ilimizde zaten fazlasıyla yapılmaktadır.

Türkiye gibi coğrafi konumlardaki ülkelerde (mesela Avrupa) selüloz üretimi artık karlı değil. Bu coğrafyadaki selüloz fabrikalarının çoğu kapandı. Selüloz üretimi, İskandinavya, kuzey Amerika, Sibirya, tropikal bölgeler ve uzak doğuda üretilerek daha ucuza mal ediliyor. Türkiye’de ağacın kesim boyuna gelmesi en az 20 sene alıyor. Oralarda 7-8 sene…Selülozu ithal etmek daha ucuz!

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 21 Ocak 14:09
32

Ali - Kocaeli yeterli seviyede sanayileşmiş durumda diğer illere kayması daha mantıklı

Yanıtla . 3Beğen . 6Beğenme 21 Ocak 13:57
31

Davut Çevik - O fabrikayı Kahramanmaraşlı bir holding kurdu keşke Aydınlı bir iş adamı değil tebrik ederim böyle insanlar lazım kocaliye

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 21 Ocak 13:55
30

Tekbaşına Muhalefet - Yazınızda neden yerli otomotiv gemliğe gitti diye sormussunuz ben aynı soruyu o fabrika gittiğinden beri sorup bu şehrin yöneticilerine kızıyorum yine gazetelerden birinden şehrin önemli gazetecilerinden biri yazmıştı yerli otomotivi kocaelide yapacaklardı ama bu şehri yönetenler yer vermedikleri için o yatırım başka ile kaçtı köseköy ve seymen kışlaları o iş için fazlasıyla yeterdi bu bir vizyonsuzluktur bu bir şehre ihanettir böyle insanlar bu şehri yönetiyor şimdi o askeri kışlalara sanki şehirde park bahçemiz eksikmiş gibi millet bahçesi yapsınlar yılın yarısından fazlası boş ve ıssız kalacak o arazilere yüzlerce milyon harcasınlar bizde 2 milyon izmitli gider orada bol bol otlarız.

Yanıtla . 8Beğen . 2Beğenme 21 Ocak 12:50
51

Objektif Bakış - @Tekbaşına Muhalefet 30 nolu yoruma cevabı: Ne kadar egoist bir düşünce. Turkiye,deki bütün fabrikaları Kocaeline toplayalım. İnsanlar rahat nefes almasin. Kalkıp şunu deseydin keşke, Bursa yerine ulaşım ve konumu başka uygun bir ile kurulsaydi. Ama vizyonsuzluk dedikleri bu olmalı. Her fabrika Kocaeli nüfusuna 20/30 bin kişi ilave demektir. Anlaşılan senin memleketten işe sokmak için getirmeyi düşündüğün akrabaların var.

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 22 Ocak 12:15
29

Beklenti. - zaten fabrika eksik izmitte ya iyice yine havayı mahvedelim yapmayın yeter bu şehre bu kadar sanayi

Yanıtla . 3Beğen . 5Beğenme 21 Ocak 12:44
27

Turan - Arpalık diye bir konu vardı bir zamanlar,Anafor,kara delik,peskes gibi

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 21 Ocak 12:30
26

izmitli41 - SEKA kağ.fab.kurulurken tarihini iyice okuyup araştırın bakın göreceksiniz ilk açıldığında kar amaçlı değil,işsizliği azaltma sebebiyle açılmıştır sonraki süreçte diğer illerdede açılan kağıt fab.ları ülkenin ithalatını karşıladığı gibi iç talebide tamamen revize etmiştir SEKA fab.yanlız kağıt üretmemekle beraber birçok sosyal alandada(FUTBOL,BASKETBOL,VOLEYBOL,KÜREK,YELKEN,GÜREŞ,BOKS,SİNEMA) faaliyet gösterip birçok kişiyede iş imkanı sağlamıştır ama ne hikmetse burası devamlı olarak yatıpta para kazanan bir müessese olarak anılmakta şunu iyi bilinki burası partilerin bir arpalığı olduğunuda kesinlikle bilinmesini isterim sonuçta bu koca alan bir parka kurban edildi izmitli esnaf ve işsiz birçok kişide buranın kapatılması sayesinde yok olup gitti

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 12:07
24

Aslan Er - Araştırmadan yazmışsın. Olmuksa var hurda kağıttan Uzuntarlada kağıt fab var. Karamürsel Yalova sınırında İpek kağıt var kullarda kartonsan var. Ha gazete kağıdı üretilmiyor dersen doğru ama artık kağıt gazete devride bitiyor. İthal edilen ne onu araştır yaz Cemalettin

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 21 Ocak 11:46
22

Salih - emekli rumuzlu yorumcuya cevap haber kaynağını araştırmak için okumak lazım ekonomiyi takip etmek lazım ölçme değerlendirme yapmak lazım .o yuzden mi sayın yazarın yazısı binlerce duyarlı insan tarafından okunuyor.bu dünya çok bilenlerle dolu.eğer tv izleseydin biraz gözlem yapsaydın sende bilgi sahibi olurdun.bence siz emekliliğin tadını çıkarın ucu açık gereksiz yorumlardan kaçının

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 21 Ocak 11:37
21

Vatandaş - Selüloz üretimi lazım bu ülkeye. İstediğiniz kadar kağıt fabrikanız olsun, selüloz ithal ettiğiniz sürece dışa bağımlısınız.

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 11:31
20

Analiz - kocausta adlı yorumcuya cevap aydındaki fabrikanın ürettiği kağıt ithal ettiğimiz 250 milyon dolarlık ithalatı durdurmak içindir tv de izledim cumhurbaşkanı kuruluş amacını aynen böyle ifade etti.ayrıca bu fabrika atık kağıttan üretim yapacak bir tesis ayrıca proje bazlı teşvikler ithalatı azaltmak amaçlı verilir.bir de kocaeli ve çevresinde yeteri kadar kağıt fabrikası var demişsiniz.var da kardeşim ben niye tuvalet kağıdını havluyu pahalıya alıyorum.bunlar bizi sömürmek içinmi kurulmuş.biz piyasayı regule edecek fahiş fiyatları kontrol altına alacak fabrikalara ihtiyACIMIZ VAR piyasa ekonomisi içinde tedarik zincirlerine eklenmş muşteriyi sömüren bir fabrikadan bahsetmiyoruz.seka bunun için çok önemlidir.bilimselliği doğru kullanalım

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 11:29
19

Körfezli - Sekayı kapatanlar senin alkışladığın sürekli reklamını yaptığın kişiler. Kocaeline kağıt fabrikası açacak adam arayana kadar Seka niye kapatıldı ne büyük bir zarar edildi diye yazsaydın daha objektif ve rarafsız bir yazı olurdu.

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 11:16
18

Emekli - Seka sadece fabrika değildi. Sadece gelir kapısı değildi. Seka kültür yuvasiydi. Seka geleceğimizdi.

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 11:03
16

Ergün Saraçoğlu - Kardeşim yazını okurken gözlerim yeşerdi ondan sonra diyolarki elin almanı geldi elin ingilizi geldi siz niye yapmiyonuz desen ses yok konusmaya gelince vırvır çok haklısın tüm türkiyeye mal olmuş bir seka idi tekrar sekamızı geri istiyoruz ehh ahali bunu o memleketin çocuklarına borçlusunuz

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 10:43
14

Dimyata Pirince Giderk - Yaa ne kağıt fabrikası. Fabrika kurulacaksa başka yerlerde kurulsun artık. Yeterinden çok fazla göç aldık. Birazda başka şehirlere kurulsun fabrikalar. İnsanlar doğup büyüdükleri yerlerde çalışsınlar. Ekmek yesinler

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 10:33
13

Mülayim - Bakın SEKAYI yaşatmak mümkündü ama o zamanın İMF valisi zarar eden KİTLERİ kapatın dedi,tedavi etmek,rehabilite edip işletmek, üretmek istemediler,borçlanın ucuza dışardan alın,siz bizim için pazar olun biz üretelim size satalım dediler, işte geldiğimiz nokta cari açık 70-80 Milyar dolarları gördük geçen yıllarda, bu açığı da dolarla borçlanarak kapatıyoruz.Gavur bize harika kumpas-tezgah kurmuş, belli bir sınıra geldiğimizde İFLAS edecektik ve gelip bizim yönetimimze el koyacaklardı.SÖMÜRGE OLACAKTIK YANİ, AZ KALMIŞTI....Uyandık....ŞUNU HATIRLATMAK İSTERİM; KARDEMİR adında çelik üreten firma SEKA'DAN sadece 2 yıl sonra 1938 de işletmeye alınmıştır,onun için de aynı SEKA gibi zarar ediyor kapatılsın diye bir kampanya başlatılmıştı 1994 de zamanın başbakanı TANSU Çiller fabrikayı sadece 1 ₺ (Bir Lira) sembolik bedelle İşçiye-Sendikaya devretti ve o fabrika bugün Türkiyenin en kaliteli çeliğini (Hurda demiri eriterek değil Sivas'tan gelen Demir Madeniyle) üreterek piyasaya veriyor, hatta Ülkemizde ilk defa Demiryolu Rayları orada üretildi......Körlere ,Sağırlara, hiç bir şeyden haberi olmayanlara duyuru, TEBLİGAT Olsun.

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 10:27
12

ZiZu - Yazarcık SEKA yı kapatanlara tek laf etmemişsin?SEKA neden kapatıldı? SEKA neden özelleştirilmedi?

Yanıtla . 14Beğen . 1Beğenme 21 Ocak 10:15
11

Mehmet - Eğer bu politikalar ile ülke yönetilecekse seka açık olsa bile kağıt fiyatları ucuz olmazdı.

Yanıtla . 5Beğen . 4Beğenme 21 Ocak 10:02
10

Emekli - Haber kaynağını araştırmadan haber ve yazı yapıyorsun. Senin yazdığın gibi değil o işler. İyi araştır ondan sonra yorumlarsın Cemalettin bey

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 21 Ocak 09:45
07

baytar - senin vasıtanla günah mı çıkartılıyor Cemalettin bey. Kapatılacağına veya Tüpraş, Telekom gibi satılacağına devletin kalsaydı veya özel ile ortaklık yapıp yenilenese idi şimdi ne bunları konuşurduk ne de bu kadar paramız ithalat için dışarı giderdi. Vatandaş bile sorunu görüyor ama siyaseten menfaatler uğruna ne haldeyiz.

Yanıtla . 22Beğen . 1Beğenme 21 Ocak 08:54
06

Pandora - Kocaeli de orman mi kaldı Kağıt fabrikası kurulsun

Yanıtla . 4Beğen . 11Beğenme 21 Ocak 08:29
28

Kavaklık Kimde? - @Pandora 06 nolu yoruma cevabı: Sevgili Pandora, SEKA hammaddesini ormandan temin etmedi. Özel kavaklıklar kurdu, hurda kağıt kullandı. Ormandan sağladığı hammaddeyi de ilgili idarelerden aldı. Yani SEKA nın ormana çok fazla gereksinimi yoktu. O canım kavaklığın arazisinde ne kavak kaldı ne meyve fidanları. Şimdi Ford yetiştiriiyor.

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 21 Ocak 12:34
23

Önder - @Pandora 06 nolu yoruma cevabı: mdf fabrikalarina orman varya kagit fabrikasi icin neden olmasin

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 11:45
15

Mülayim - @Pandora 06 nolu yoruma cevabı: İzmit SEKA^NIN odunları Karadeniz Bölgemizden ve son yıllarda Rusya, Ukraynadan deniz yoluyla geliyordu....Yerli saman'dan da selüloz ve kağıt yapılıyordu.Kapandığı 2005 yılından 9 yıl önce oduna dayalı üretim tamamen bırakılıp, hurda kağıdın geri kazanılmasına dayalı üretim yaplıldı...7 gün önce Aydın-Sökede REİS'İN açtığı fabrika da % 100 hurda kağıda dayalı üretim yapıyor......Konudan bihaber olanlar, meseleye Fransız kalanlar,fikir sahibi olmayanlar görüş belirtmesin.

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 21 Ocak 10:35
05

Derinceli - Seka denince maalesef kağıttan ziyade yatıp para alan işçiler akla geliyor.

Yanıtla . 14Beğen . 11Beğenme 21 Ocak 08:27
08

Oldumu - @Derinceli 05 nolu yoruma cevabı: Yazıklar olsun,

Sen gibi düşünenlerin bile Seka,dan yemek yediği kesindir.

Haram zıkkım olsun

Yanıtla . 13Beğen . 2Beğenme 21 Ocak 09:20
04

Yusuf - Cevabı belli Kocaeli Başiskele de faaliyet gösteren hayat holding e ait fabrika var ikincisi açılsın istemez açılırsa rekabet olacak hem iş hemde işçi anlamından adamlar devletin içinde savlamlar istedikleri yapiyolar ve para yönünden çok güçlü Ler kimse burda kağıt fabrikası kuracak adama izin vermezler

Yanıtla . 3Beğen . 6Beğenme 21 Ocak 07:23
09

C.ç - @Yusuf 04 nolu yoruma cevabı: Öncelikle konuştuğun şeyin doğrusunu öğren öyle yaz.Hayat Kimya kağıt fabrikasında kağıt üretilmiyor tuvalet kağıdı havlu kağıt peçete vb ürünler üretiliyor.Kağıt denildiğinde aklınıza dosya kağıdı gazete kağıdı vb ürünler neden gelmiyor ? Çünkü okumuyorsunuz cehaletinizden dıolayıda Hayat Kimya ya teşekkür edeceğinize ancak b.. atmaya çalışırsınız

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 21 Ocak 09:23
03

Metin Izmitli - Sen dedin ya yarın hemen yer aramaya başlarlar

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 21 Ocak 07:16
02

Kocausta - Aydın Söke’ye kurulan onkağıt fabrikasını kuran Aydınlı işadamı değil Maraşlı işadamıdır. O fabrikanın yaptığı testliner, Kraft ve kuşe kağıtlarını Türkiye ithal etmez, fazlasıyla ihraç eder. Ayrıca ilimizde ve yakın çevresinde birçok kağıt fabrikası vardır. Bu tür yatırımlar, bizde tecrübe var diye değil, ihtiyaca binaen yapılır.

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 21 Ocak 06:09
50

Mülayim - @Kocausta 02 nolu yoruma cevabı: Kuşe kagıdı % 100 beyaz selülozdan üretilir.Seka Dalaman fab. üretiyordu,özelleştirldi.O fab. geçen yaz valilik kararıyla süresiz kapatıldı.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 22 Ocak 11:17
01

İzmitli - Sekanın kapatılması tıpkı devrim arabalarının hikayesi gibi hazin bir sondur.Seka sadece bir kağıt fabrikası değildi....

Yanıtla . 19Beğen . 2Beğenme 21 Ocak 03:26

DİKİŞ BİLENLER ARANIYOR

DİKİŞ BİLEN BAY-BAYAN ELEMANLAR aranıyorTel: 0 555 541 52 85

MİNİKÖŞK ELEMANLAR ARIYOR

Mini Köşk Köfte ve Izgara Salonunda dolgun ücretle çalışacak  KASAP, KASİYER, DENEYİMLİ GARSON, MOTORLU/MOTORSUZ KURYE VE ŞOFÖR arıyoruz.  Yemek ve...

USTA KALFA ALINACAKTIR

Kocaeli deki mobilya fabrikamıza USTA -KALFA alınacaktır servis vardır Tel: 0532 133 19 08

PERSONEL ALINACAKTIR

İzmit’ teki Metal Fabrikamıza GAZALTI VE ARGON KAYNAK USTASI ile TAŞLAMA YARDIMCI PERSONEL Alınacaktır Tel: 0532 133 19 08

BAY ELEMANLAR ARANIYOR

Tıbbi atık tesisimizde beden işçisi olarak görev alacak BAY ELEMANLAR alınacaktır. Orta yaş grubu ve emekliler tercih sebebidir Tel: 0262 325 65 65

ŞOFÖR ARANIYOR

Firmamıza tıbbi atık toplama- taşıma görevinde çalışacak ŞOFÖR alımı yapılacaktır. SRC 4 veya 5 belgesi tercih sebebidir. Tel: 0262 325 65 65

LOJİSTİK ŞOFÖR ALIMI YAPILACAKTIR

Aşuroğulları Endüstriyel Atık Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi'nde çalıştırılmak üzere SRC-5 BELGELİ ŞEHİR İÇİ VE ŞEHİR DIŞI LOJİSTİK ŞOFÖR alımı yap...

BAY TEMİZLİK GÖREVLİSİ

Kliniğimizde çalışmak üzere 30-50 yaş arası tecrübeli BAY TEMİZLİK GÖREVLİSİ arıyoruz. Tel: 0 262 311 24 24

30 TON ÇİFT KIRMA OPERATÖRÜ ARANIYOR

Eren Vinç ve Kurtarıcı Hizmetleri İzmit piyasasında çalışacak Belgeleri tam olan, 30 TON ÇİFT KIRMA OPERATÖRÜ aranmaktadır Tel: 0532 244 37 42 05...

AŞÇI YARDIMCISI ARANIYOR

ROMANO RESTAURANT Yetiştirilmek üzere AŞÇI YARDIMCISI alınacaktır. Tel: 0262 226 88 75