Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, eski adıyla Perşembe Pazar alanı, yeni adıyla Milli İrade Meydanında yapacağı “Kent Meydanı” projesi tanıtımını, 29 Aralık tarihinde gerçekleştirmişti.
Tanıtım toplantısına sivil toplum örgütlerinden gazetecilere, siyasetçilerden İzmit kanaat önderlerine kadar hemen her kesimden birçok kişi katılmıştı...
Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Büyükakın, katılımcılara taslak projeyi tanıtırken, projenin bu haliyle kesin olmadığını yeni fikirlere açık olduğunu söylemişti.
O tanıtımda katılımcılardan birçok öneri gelmişti. Öneriler genel sekreter Balamir Gündoğdu tarafından tek tek not alındı.
“Kent Meydanı” projesiyle ilgili olarak önceki gün çok farklı bir öneri ve eleştiri getirildi...
Öneri ve eleştiriyi yapan Büyükşehir Belediyesi’nin geçen dönem AK Partili Meclis Üyesi ve Başkanvekilliği görevlerinde bulunan Yüksek Mimar Zekeriya Özak...
Sosyal medya hesaplarında yaptığı paylaşımı okudum...
Özak’ın Kocaeli’nin yapısını çok iyi bildiği bir gerçek... Kendi döneminde kentin genelini planlayan isimdir...
Yaptığı paylaşımda sunduğu öneri ve yaptığı eleştirileri kıymetli buldum...
Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın ve ekibi eski mesai arkadaşları Özak’ın önerilerini ve eleştirilerini dikkate alır mı bilemiyorum...
İşte o paylaşım...
MEYDANLAR
Dünyadaki büyük meydan düzenlemelerine bakıldığında meydanların büyük bir kısmının boş bırakıldığı ve çevresindeki tarihi olan/olmayan binalarla bir bütün oluşturduğu görülür. Zira meydanlar çevresiyle bir bütündür. Bu projede ise meydana bazı fonksiyonlar (spor, atölyeler, kütüphane, sergi alanları, tezgâhlar vb.) yüklerken meydanın çevresinden kopuk ve kapalı bir alan haline getirildiğini görüyoruz. Meydana anlam katan boşluk hissi yok edilmiştir. Oraya doğru yürüyen insanlar orada bir meydan olduğunu hissedemez, kenarları çevreleyen saçak ile meydan, çevresinden kopuk, içine kapalı bir alan haline gelmiştir.
OTOPARK VE ÇEVRE YOLLARI
Sunulan projede açık otopark sayısı 350 ile sınırlandırılmış. Hâlbuki mevcutta yaklaşık 1000 araçlık otopark var ve otoparklara ulaşımda ciddi bir sorun yok. Artan nüfus ve yapılaşmayla birlikte otopark sayısını arttırmak gerekirken 650 araç azaltılmış olduğunu görüyoruz. Bu azaltma bölge için çok büyük sıkıntı oluşturacaktır. Yürürlükteki otopark yönetmeliğine göre yeni binalarda 1 daireye 1 araçlık otopark yeri ayrılmalıdır.
YÜRÜYÜŞ YOLUNDA DA HATA YAPILDI
Kendi içinde otopark konusunu çözemeyen parsellere ise belediyenin yapılan bölge otoparklarından yer göstermesi gerekiyor. Bu yönüyle de bölgede geniş kapasiteli otoparka ihtiyaç vardır. Bir proje yapılırken arkasında büyük problemler bırakmamalı hatta ilerde oluşabilecek olanlara da çözüm sunabilmelidir. (Benzer bir hata yürüyüş yolunda alternatif oluşturmadan Hürriyet Caddesi trafiğe kapatılarak yapıldı.)
EN AZ 1.500 ARAÇLIK
Bu projede mutlaka en az 1500 araçlık bir yeraltı otoparkı yer almalıdır. Yeraltı otoparkı yapılmamasına gerekçe olarak iki konu gösterilmektedir. Birincisi yeraltından geçen iki adet kanalın varlığı. Biri meydanın Dolphin tarafından diğeri de ortalarından geçiyor. Bu pekâlâ teknik olarak çözülebilecek bir konu.
KANALDA GENİŞLEME
Kanalda genişletme yaparak yüksekliği azaltılıp debisi arttırılabilir veya otoparkın subasman kotu yükseltilebilir, kanallar uygun bir yerde birleştirilip kenardan açık kanal olarak geçirilebilir. Bunlar gibi birçok yöntem var ve konu asla çözümsüz değil. Bilmeyenlere hatırlatalım; SEKA tüneli inşa edilirken tüneli kesen iki dere vardı. Eski Askeri Hastane’nin oradan gelen ve Orduevi’nin yakınından geçen iki dere tünelin altından geçirilerek pekâlâ bir çözüm üretilebilmişti.
OTOPARKA ULAŞIM KONUSU
Bir diğer gerekçe otoparka ulaşım konusu... Mevcut imar planında Başiskele sınırlarından başlayarak İzmit merkeze ulaşan Ömer Türkçakal Bulvarı 40 metre genişliğinde olup uygulamada 20 metresi açıktır. Bu bulvarın üstelik neredeyse hiç kamulaştırılma yapılmadan genişletilmesi mümkündür. Adalet köprüsüne gelindiğinde burası iyice daralıyor ve İstanbul istikametine dönüş kolunda trafik sıkışıyor. Carrefour arazisinden en az 10 m alınıp itfaiye arazisinden takas yapılırsa ki bu mümkündür, adalet köprüsü de genişletilerek en az 40 metre halinde Milli İrade Meydanı’na ulaşılabilir.
BÜTÜN TRAFİK YÜKÜ
Yine genişletilecek Adalet köprüsünden başlayarak Anıtpark Bulvarı ve Santral kavşağını üstten aşan bir üst geçit yapılırsa her iki kavşaktaki kesişmeler de tamamen ortadan kaldırılabilir. Kavşak düzenlemeleri de yapılırsa bölgedeki trafikte çok ciddi bir rahatlama sağlanır. Böylelikle başlayacak olan Cedit kentsel dönüşüm projesi için yeni bir arter daha ortaya çıkmış olacaktır. (Cedit projesi bu haliyle -mimari ve şehircilik yönü saklı kalmak üzere- bölgeye çok ciddi bir ilave trafik yükü getirecektir. Bütün trafik yükü Gazanfer Bilge Bulvarı ve İnönü Caddesi’ne verilmiştir. Eskiden o bölgede 200-250 araç varken yeni toplu konutlarla araç sayısı en az 1500’e çıkacak ve zaten sıkışık olan İnönü Caddesi tamamen tıkanma noktasına gelecektir.)
BU HALİYLE UYGUN DEĞİL
Proje bu haliyle uygun değildir. Kentin merkezindeki çok kıymetli 50 000 metrekarelik bir alan çok daha verimli ve doğru kullanılmalıdır. Mutlaka en az 1500 araçlık yeraltı otoparkıyla desteklenmelidir. Proje, yeni yol ve kavşak düzenlemeleriyle birlikte tasarlanmalıdır.
TELEFERİK HATTIYLA BÜTÜNLEŞMELİ
Meydan fikrini yok eden ve mekânı betonla boğan çevresel saçaktan vazgeçilmelidir. Meydanın uygun bir yerinde Umuttepe teleferik hattıyla bütünleşmesi sağlanmalı aracını otoparka bırakanlar teleferikle ulaşımı kolaylıkla sağlamalıdır. Ve bu sayede meydan çok canlı bir kimlik kazanacaktır.
Kocaeli Ulaşım Master Planında öngörülen Körfez- Kartepe Metro hattının o alandaki ana durağıyla bütünleşmesi mutlaka düşünülmelidir...”
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(6)Feyyaz Tekin - Sayın yazar, Zekeriya beyin bu bilgisi yabana atılacak bir proje olmayıp mutlaka dikkate alınması gerekmektedir. Bu iş böyle ben yaptım olduya getirirmemelidir.
Bekir Dere - Yazar sanki bir inşaat firmasında proje sunumu yapan birisi gibi anlatmış konuyu, fazla teknik.
41izmit - Proje sil baştan yapılmalı bu söylenenlere göre.
Caner Özduman - Yanlıştan dönmek erdemdir Tahir başkanım. Ne kadar çok kişinin katılımı sağlanır ve fikri alınırsa o kadar doğru bir proje ortaya çıkar.
İzci - Adam doğru söylemiş...
Metin - Sayın Özak çok mantıklı gerekçeler ve çözüm önerileri sunmuş. Yazdıklarını eleştiri getirecek bir nokta bulamadım. Bence de meydanın çevresinin açık olması gerekir. Lansmanı yapılan proje meydandan ziyade açık hava AVM'sine benziyor. Otopark kapasitesi de çok önemli bir konu.
Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.