Yıl değerlendirme söyleşilerimiz devam ediyor.
Dört siyasi parti il başkanı, Vali Seddar Yavuz ve Emniyet Müdürü Veysal Tipioğlu ile yaptığımız 2021 değerlendirme söyleşilerimizin sonuncusunu Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın ile yaptık. Keyifli ve samimi bir sohbet oldu. Tahir Başkan her ne kadar bazı detayları mart ayı toplantısına saklasa da bana, Cemalettin ve Süriye’ye bolca önemli bilgiyi de verdi. Bugün Süriye’nin kaleminden haber sitemizde ve gazetemizde bulabilirsiniz.
ÇOK ÖZEL BİR ENDÜSTRİYEL DÖNÜŞÜM PROJESİ GELİYOR
Özellikle manşete taşıdığımız yeni Meclis Binası meselesini iyi anlamanızı isterim çünkü dünyaya örnek olacak bir endüstriyel dönüşüm geliyor. Kocaeli- İzmit fotoğrafı denince akla gelecek bir çalışma bu... SEKA ve çevresinin bir endüstriyel- tarihsel dönüşüm havzası olmasının acayip bir örneği olacak. Bunu mutlaka yazacağım ama bugün bunları yazmayacağım…
SÖYLEŞİ SIRASINDA HENÜZ DURUM BELLİ DEĞİLDİ
Bugün minibüsçüleri yazacağım… Model meselesini yazacağım. O zaman şöyle denildiğini de duyar gibiyim: “Madem bu mesele önemli neden Tahir Büyükakın’a bu konuyu sormadınız?”
Sormadık çünkü biz söyleşiyi yaptığımızda her şeyi ters yüz eden yasal düzenleme yeni çıkmıştı. Büyükşehir Belediyesi yöneticileri de ne yapabileceklerini yeni yeni araştırmaya başlamıştı.
Bu yüzden de hakim olmadığımız bir konuyu sormadık. Ancak o gün bugündür bu meseleyi izliyorum. Ve bugün dilim döndüğünce de durumu aktarıp yorumumu yazacağım.
TOPLU TAŞIMADA ANA HEDEF KAR OLAMAZ
Toplu taşıma bir kamu hizmetidir…
Kamu hizmetlerinde de asıl konu “kar” değildir, vatandaşın ulaşım hakkını zamanında, konforlu ve en uygun ve mümkünse ucuz bir fiyata kullanması esastır.
Ancak sektörde kooperatiflerin varlığı meseleyi doğrudan ticarileştiriyor. Çünkü bu hizmeti veren insanlar araba alıyor, emek veriyor ve evini buradan geçindiriyor. Dolayısıyla da bağladığı paranın, harcadığı emeğin karşılığını gelir olarak almak istiyor ve haliyle gelirini maksimum hale getirmek istiyor.
İşte bu noktada vatandaşın ucuz ulaşım hakkı ile esnafın kar hakkı, belediyelerin kar etmese de sefer yaptığı, kimsenin gitmediği hatlara gittiği ve ucuz taşıma yaptığı hibrit bir uygulama ortaya çıkarıyor.
Tabi bir de çağın getirdiği raylı sisteme geçme zorunluluğu var. Yolların bunca toplu taşıma aracını kaldırmayacağı gerçeği var.
Tüm bunlar ilimizde de belediyeyi arayışa itmişti.
UZUN ZAMANDIR ÇÖZÜM İÇİN ÇALIŞILIYORDU
10 yıldır ulaşımda belediye ve kooperatiflerin iç içe geçmesi ve kar ve hizmet kalitesi dengesinin bizzat belediye eliyle kurulması gerektiğini savunuyorum. Bu bir gerçek… Ancak bu birleşme için yasal koşullar çok da uygun değil.
Bu olumsuzluğa rağmen 2015 yılından beri Kocaeli’de bir gayret var. Yasaları çiğnemeden ama boşluklarından yararlanarak hayata geçirilmeyen çalışan bir model var-dı. Başlarda minibüsçüler çok istemese de bugün gelinen noktada bu modeli kurtuluş olarak görmeye başlamışlardı.
Ama iki şey oldu…
Bu iş bozuldu.
MODEL NEDEN UYGULANAMADI
Bir- Pandemi öncesi 650 bin olan günlük yolcu sayısı önce 50 binlere kadar indi ve pandemi sonrası ancak 350 binlere çıkabildi. 650 bin yolcu sayısına göre 2 yıl önce 100 milyon gibi bir takviye ile model hayata geçirilebiliyordu. Ama bugün durum öyle değil. Yolcu sayısı 350 bine düştü. Yakıt giderleri ikiye katladı, başa baş noktası yakalanması için 900 milyon liralık bir kaynak gerekiyor. Kocaeli Büyükşehir’in bütün yatırım bütçesi yıllık 800 milyon lira… Yani bütün Büyükşehir bütün parasını verse bile sistemin ihtiyacı olan kaynak bulunamıyor.
Zaten bulunsa bile tüm paranın minibüsçülere verilmesi kentte infial yaratır. Bütün hizmetler yatırımlar aksar.
İki- Büyükşehir'in kurduğu model yasalardaki boşluklara dayanıyordu. Bir oldubitti ile sorunu çözme gayretiydi. O koşullarda başka bir seçeneği de yoktu. Doğrusunu yapıyordu. Ancak 5216 Sayılı Büyükşehir Kanunu’nda bir değişiklik yapıldı ve belediyelerin indirimli ve ücretsiz binişler için minibüsçü esnafına destek vermesinin önü açıldı. Yani yasadaki boşluklar kapandı. Yani eski modeli hayata geçirmek hukuken de imkansız hale geldi.
VATANDAŞ LEHİNE OLAN BİR İŞE KARŞI ÇIKILMAZ
Baktım tüm kooperatifler değil ama 5 Nolu kooperatif üyeleri biraz da iç rekabetten kaynaklı sert tepki verdiler. Üç gerekçeyle tepki gösteriyorlar:
Bir- Tramvayın devreye girmesi
İki- Büyükşehir’in yeni otobüsler alması
Üç- Ve modelden vazgeçilmesi…
Modelden neden vazgeçildiğini anlatabildim sanırım. İlki iki itiraz ile ilgili de minibüsçü dostlara şunu söylemek isterim: Toplu taşıma bir kamu hizmetidir. Bu nedenle oraya raylı sistemin girmesi ve yeni otobüslerin alınması her anlamda vatandaşın lehinedir. Vatandaş lehine bir işe karşı çıkarak hak alamazsınız.
Peki, şimdi ne olacak?
SAKİN OLUP NE YAPILABİLİR DİYE BAKMALILAR
Minibüsçü mağdur mu olacak?
Hayır. Tüm indirimli ve ücretsiz binişler için Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tam fiyata kadar olan farkı ödeyecek. Hem de uygulama lokal değil, 12 ilçede uygulanacak. Bu da Büyükşehir’in yıllık 180 milyon ila 200 milyon lira arasında minibüsçüye destek vermesi anlamına geliyor.
En karamsarından bir hesap yapalım.
2 bin esnaf olduğunu düşünürseniz yıllık –muhtemelen- 70- 75 bin lira gibi bir destek anlamına geliyor.
Kimse bu katkının kötü olduğunu söyleyemez. Çünkü başka hiçbir alanda böyle bir sübvanse yok.
Üstelik ortak havuz anlamına gelen 41 Hattan da vazgeçilmiş değil.
Toparlamak gerekirse, minibüsçüler sakin olmalı. Vatandaşın çıkarlarına rağmen kimse hak kazanamaz. Ancak onlarla uyumlu hareket ederek çözümler bulunabilir.
Ortaya çıkan yeni duruma adaptasyon konusunda minibüsçüler sağduyu ile hareket etmeli.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(38)Devletçi - Ne güzel iş para kaznmıyo diye devletin parasını belirli insanlara peşkeş çekeceksiniz esnaf olarak bir tek minibüsçü otobüsçümü var herkes hizmet ediyor para kazanmayana değeri kadar ücreti ödenir hat belediyeye devredilir hizmet aksamaz tamamen fırsatçılık
Tranvay - Anayasal hakkımız olan yerde belediye ulaşım yapmaktadır bu da bizim hakkımız olan yolcuyu taşıyor demek benden alarak vatandaşa hizmet de aldığı kişi olarak biz de vatandaşız tek taraflı düşünme tabiki devletin çebine girende benim vergimden giriyor kazandığım paranın vergisi zaten ödüyorum madem oyle devlet kooparatifler olarak hepsini değerinde satın alsın kimse mağdurluk yaşamasın
Seko - Benden size onerim kazanilmis haklarini verip butun hatlari belediye sattin alsin..ister bedava calistirsin veya kiraya versin
Anonim - Siz zaten devamlı minibüsçüler in alehine yazan sahissiniz bir kere memnun alehine yazınız oldumu minibüsçü de bir küçük esnaf binlerce kişi bu işten evine ekmek goturuyo.ama ne olursa olsun bence devlet demek anadır babadır.belediyelerde bunun koludur.belediye bu 1000,Lerce kişiyi acmi birakicak.bu zarar kar meselesini küçük esnaftan çıkaramaz belediye.evet halk kendi menfaatine olan olaylara karşı çıkmaz ama Kocaeli'de belediye yüzünden minibusculerle halkı karşı karşıya geldiği için halkımızda saglikli dusunmuyo minibüsçüler için nokta.yazarsan taraflı olmicaksin elestiriyorsan 2 tarafında dinleyip sonra elestirini yapicaksin.
Ss - Şunu anladım ki kocaelide Ak parti hükümeti olduğu sürece Toplu taşımaya ekmek yedirmeyecek onlarda bunu unutmazsın ki gün gelecek devran dönecek ulaşımpark burdan bi gün gidecek toplu taşıma sektörüne kalacak
Atmaca - Kimin parasını esnaflara dagıtıyor belediyeler belediyelirin esnaf sevdasından bıktım artık birdaha hiç biri seçilemez ins esnaf sedalı olanlar ve hiç birine hakkımı helal etmiyorum
Çukurbağlı Mümin - Minibüse binmezsin minibüs yazarsın. Her bi şeyden sen anlarsın. Rüzgargülü Adem abim...
Derinceli - Raylı sistem yapılmalı. Vatandaşa hizmet gerekli.
14 Numaralı Masa - Adem öyle milletin aklıyla dalga mı geciyonuz.utanin be dün olan şey bugün neden olmadı.arti yetimin hakkını ikide bir yazan şahıs kaç tane yetim sevindirmis acaba
Verilen Söz Tutulmalı - Paramız yok veremeyiz anlaşılır bir sebep. O zaman neden 100 de 26 27 zam verildi. Mazot o kadar mı arttı. Mazot oranında zam verilseydi. En ucuz taşımacılığı 5 nolu yapıyor. Yazık günah. O kadar hat la otobüsle çalışıyoruz üstüne askeri ücret kadar bile kazanamıyoruz. Bu ülkede kooparatifler niye kuruldu batırılmak için mi?
Gerçek - Bu yamyamlardan bıktık hurda araclarla milyonyarı cebe indiriyorlar hizmet sıfır corona zamani belediye bunlara 30 milyon hibe verdi bunlarda tur atmadan yattikları yerden yetimin hakkini cebe indirdiler millette duraklarda perişan oldu
Olcay - Adalet yerini bulacak kimsenin ağı kimsede kalmaz
Tekbaşına Muhalefet - Sayın yazar, Bu minübüsçü rezaletinin çözümü çok basit, sorun her kooperatifin kendi başına buyruk davranmasından ve gereğinden fazla minübüs olmasından kaynaklanıyor minübüsçüler küçük olsun benim olsun kafasındalar büyükşehirde bunlara taviz veriyor oysaki 2 bin minübüsü 500-600 otobüse çevirip hepsi birleşip tek şirket olsalar bakın ortada sorun kalıyormu daha az araç daha az giderle daha fazla para kazanırlar.
Kadikoy - Bunlarin bişey bildiği yok araç sayısını 500/600 e dusurucekmis ulan o zaman daha çok tur atıp daha çok mazot yakacak arabalar yoğunluk saatleri haricinde daha çok fazladan calisocak boş tur aticak adam filozof ya
Haydar Memet - Hepsi otobus olunca tepe hatlarina nasıl calisacan bilmeden yorum yapiyon gittigimiz hatların birçoğunda yorgun domuz gezemez
Ceffry - belki minübüsçüler bu konuda haklıdır.lakin hala devam etmekte olan uygulama sona erdırılmelıdır.örneğin paşa tarafına çenesuyundan binen bir kişi ile çarşı merkezden binen kişi aynı parayı ödüyor.artık raylı sistem var çarsı için tabiki o otobuslere bınecegıne tramwaya biner.tertemiz vede varacağı saat belli.yıllarca haksız kazanç sağlanıldı ve sağlanılıyor.
Cilginlik - Abi belediye çıldırdı mi.. siz ne diyorsunuz.. zaten Zengin edilmiş minibusculere neden 70 milyon verecek ki..ne borcumuz var
Esnaf - Nerden biliyorsun zenginliği
Kartepe - Üstad ne de guzel soylemisin pandemi oncesi tasinan 650bin yolcu neden 350bine dustu bu tasinan yolcularin ne kadarina ulaşım park göz dikti?
Madem adalet terazisi,madem kamu hizmeti çozüm belli tramvayi belediye otobusleri ve bu guzergah ruhsati olan otobusleri havuz olusturup bu esnafin pandemi oncesine oranla artan mazot lastik maas vb oranla ulasim hizmetine zam yapacaksin aktarma vb modellerini sen kordine edeceksin sonra bak nasil ulasim sayisi artiyor ozaman gor bak hergun sanayide hurda arabalarin masrafindan yorulan esnaf araç yeniliyor ozaman adalet terazisi dogruyu gosteriyor gorun
Kimse civi batmis parmağa pansuman istemiyor siz o çiviyi cikarip yarayi dikin!
Teşekkurler
Niye - Saçmalama yolcunun yolun sahibi sen misin ..bütün yolcuyu niye sen tasiyacakmissin
Minibuscu - Diğer kooplara bu sistem yarıyor ancak zarar konusunda raylı sistem 5 boluyla zarar vermistir
Ahmet Ulusoy - arkadaş ortak olun dediğnde . siz nasıl davrandınız.
Aslan Er - Bu minibüsçüleri 5 nolu kooperatif doyuramadık gitti. Kimin parasını kime veriyorsunuz. Bütün esnaf sıkıntıda bunlar kadar ağlayan yok. Yapmasınlar kardeşim. İptal edin plakalarını. Bu salgında herkes mağdur. Kar ederken plakaları kiraya verirken iyi. Ayrıca bu bedava binmişler şehit gazilerin aileleri hariç kaldırılsın. Bu 65 yaş üstü popülizmi.
Ilteriskagan - Utanmaz arlanmaz sen Allah bilir kimin yakınsın kimin yüzüne gülüp de burada gelip kuyusunu kaziyorsundur. DILERIM DAHA BETERIYLE SINANIRSIN...
Eri - Yorumlarınız objektif değil, Tahir Bey'in avukatı gibi yorumlamissiniz.bence konuya tam hakim olmamakla birlikte popülist yaklaşıyorsunuz.ne sis ne kebap yansın demekle bu işler olmaz.Belediye esnaftan kestiği parayı tekrar esnafa vererek bunuda sizler gibi taraflı gazetecilerin hibe ,destek gibi algı yapması hiçte hoş değil.vicdan lütfen.devlet denetim kurumudur ,ticarethane degil
Kaz - Milleti yolunacak kaz gibi görmek doğru degil
Cok Güzel Hareketler - Hak ediyorlar hepsi tüm malsahıplerı baskanım bunlara bırsey verme kazanırken eller cepınde patron tarzında artıs artıs gezen tıpler bunlara yeter bile bu para bunu bulamayanlar bile var otobüsler cop tenekesi gıbı heryerı oynuyor mustahang bunlara
Dengeli Nüfus Dagilimi - Haset kıskançlık başka bişey değil sen babanın hayrinami çalışıyorsun? Minibüsçüler tabiki coluk-cocugunun rızkını dusunucek...!
İsimsiz Şampiyon Ks - Çok konuşmuşsun ama boş konuşmuşsun bişey bildiğin yok belli ki anlamadığın şeyler için yorum yapma bence işin ne ise ona bak sen.
Olcay - Toplu taşıma ticari bir faaliyet değildir. Tüm gelişmiş ülkelerde toplu taşıma kamu sektöründe. Ucuz ulaşım evrensel insan hakkıdır. Bu işin artık tartışılacak bir tarafı kalmadı. Minibüsçüler yıllardır servet yaptılar zaten. Kocaeli'de trafik sorunu gün geçtikçe büyüyor, çözüm bu alanda kamunun daha etkin rol alması.
Sade Vatandaş - Birde başka şehirlerle mukayese etseydiniz. Toplu taşıma işlerinde vatandaş nasıl gözetilir, halka nasıl hizmet edilir onları yazsaydınız. O şehirler de yolcu kapasitesi bizim kadar hatta bazen daha az, onlar da yakıtı Kocaeli ile aynı fiyata alıyorlar.
Latif - Yazar iken keşke biraz ilim mürekkebi dökerek yazmış olsaydınız.
Bu ilde 45 yıldır taşımacılık yapan esnaf iflasın eşiğinde , evine ekmek götüremiyor.
Aylık asgari ücret oranında , politik destek paketi ile mi yaşasın .
Lütfen gelin bir yıl bu arabayı siz işletin.
Bakalım gazetenizden aldığınız maaş kalacak mı ?
Dünyada bu benzer geçişler nasıl yapılır ? Öğrendiniz mi ?
Bu kooperatifler niye batıyor ?
Araştırdınız mı ?
Hangi kooperatif başkanından tramvaya karşıyız dediğini duydunuz.
Üstadım sizinle bir kaç kez yolumuz karşılaştı.
Ben bu şehrin çocuğuyum ?
Bu şehirde okudum ?
Bu şehirde büyüdüm … bu şehire vergi veriyorum ,
Kutuplaştırarak değil hatamız nerede diye çözüm üreten bir anlayış bekliyoruz. Hazreti Ömer’in Bağdat valisine gönderdiği mesajı vermeniz daha iyi olur.
Zira islam adalet demektir
Latif İşcen
Gurbet - Nasılda belli belediyeden nemalandıgın. 17 yolda 11 kere zam verdi bu belediye dolmusculara ve her seferinde acıklanan resmi rakamında altında verilen zamlarla eritildi kazanclar ve bugün her arac 500 tl yakıt yakarken aksama hasılattanda o kadar para geliyor. Bugün bir simştşb 3,50 ve bir corbanın 15 tl oldugu sehirde ortalaması 3 tl den yolcu tasıtamazsın ya eriyip giden fiyatları 1 kereligine % 200 zam yapacaksın ki bu tramvay ve taxilerede uygulanmalı yada halk otobüslerini istimlak edip bu fiyatlara ulaşımparka taşıtacaksın. Öyle zulüm ederek insanlarin minicik bebelerinin rızklarını oz ugruna insanlara peskes cekenezsin. 50 yıllık sehir ici ulasım sektörü bu derece zulüm görmedi. Gecmişte petrole zam gelmedi deyip zam vermeyen ukome son 6 ayda %200 petrol zammına karsılık o zammı vermek zorunda. Yoksa bu javga birmez unutmadan söyleyim her yerde ucan fiyatların yanında bir sirkeci harem yolcusu vapurda 11 tl ve biz bundan daha pahalı yolcu tasıyorduk. Herkes aklını basına alsın aksi taktirde bu şehirin huzuru kacacaktır bu böyle biline. Hic bir belediye 50 yıldır bir katakulle yapmadı münübüs camıamıza.
Esnaf - ALLAH DİLERİM KI HANGI SEKTORDEYSENIZ BIN MISLISI ILE SIZI DE IMTIHAN EDER ÇÜNKÜ SIZ ANCAK UCU SJZE DOKUNAN İŞLERİN CIGIRTKANISINIZDIR UTANMADAN GEBERSINLER DIYECEKSINIZ BU ESNAFA YAZIK YA..PAANDEMININ EN BABA ZAMANIN DA INSAN INSANDAN KAÇARKEN BIZ HESP SAHADAYDIK ESAMEMIZ OKUNMADI TELEVIZYONLARDA
Hadi Ordan - Hadi ordan .. insallah sizden de tehditlerini den da bu şehir komple kurtulur.. bir de tehdit ediyor
Tütünçiftlik - merak ettim aklımız başımıza almassak ne yapacaksın en fazla işe çıkmazsın yerine başkası gelir. Kazanamıyorsanız bırakın her iş kolunun bir sonu var sizinkide bitecek yol yakınken başka iş bulun kendinize
Izmitli - Vatandaşı kandırma yanlış bilgi verme. Belediye zaten indirimli olan kartların ve 65 yaş farkını veriyordu. Birde minibüsçü yıllık 70 75 bin TL temiz alsa vallahi bu işi bırakır özellikle 5 nolu. Yalan yanlış bilgiler aktarıyorsun resmen bu işi bilmeden yazıyorsun.
Gülümse - Bu şehirde minibüsçüler ile fırıncılar para kazanamadı gitti . ne olsa memnun olmuyorlar...
Emekçi - Geldi bizde seni bekliyorduk
Derince Sırrı Paşalıla - Bütün esnaf sıkıntıda. Halk sıkıntıda. Bi tek minibüsçüler değil. Aylık 7-8 bin lirayı her minibüs sahibine bedavadan vermek halka ihanettir. Hakkımızı Tahir hocaya helal etmeyiz. Minibüs hat fiyatı her sene üstüne yüzbin Tl.ler koyarak yükseliyor. Ona saysınlar kim hangi esnaf havadan o kadar. Para kazanıyor.
Osman Cara - 2011 YILINDA 5 DAİRE VERİLEN ARSAYI SATIP ALAN ARKADAŞIM VAR ŞU ANDA 1 DAİRE ANCAK ALIYOR İFTİRA TMADAN KONUŞ..
İzmit - Ayrica kanundan bahsediyorsunuz koylere hizmet alimi yapilirken kanunsuzlukmu yapildi bunu sordunuzmu o baskana Ankara istanbul antalya kayseri mersin ve bir kac il daha bunlar hizmet alimi yaparken kanunsuzmu hareket etti?
Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.