- 01 Eyl 2021 - 09:09

4.5 ayın ardından ağlar yeniden doldu! Yüzlerce kasa balıkla kıyıya döndüler

1 Eylül'de sona eren av yasağının ardından balıkçılar, gece 00.00'da ağlarını denizle buluşturdu. Deniz özlemini gideren balıkçılar, sezonun ilk balıklarını tuttu.

+10
Büyütmek için resme tıklayın

Av yasağının kalkmasıyla birlikte “Vira Bismillah” diyerek denize açılan balıkçılar, yeni sezonu umutla açtı. Karamürsel Ereğli sahilindeki limanda bulunan gırgır tekneleri, gece 00.00 olması ile beraber Marmara ve Ege Denizli'ne açılarak ağlarını denizle buluşturdu. Denizde sabah saatlerine kadar bekleyişte olan balıkçılar 4.5 aylık aradan sonra sezonun ilk balıklarını avladı. 1.5 ton balıkla siftahını açan Aydın Bora, ilk akşam bir bolluk göremediklerini söyledi.

“Bol bir balık göremedik”

Karamürsel yola çıkıp Tuzla’da son noktayı koyacağını söyleyen tekne reisi Aydın Bora, “Çok bol bir balık göremedik ama bu ilk akşam olduğu için de olabilir. Her taraf aranmadı. Diğer teknedeki arkadaşlardan öğrendiğimiz kadar hamsi bulunamadı bugün. Biz de fazla bir şey görmedik Karamürsel’den Kartal’a kadar geldik, Kartal’da bir ağ aldık 100 kasa istavrit aldık 1.5 ton civarında. Başka da bir şey görmedik, bol bir istavrit de görmedik. Ona da bereket versin, yapacak başka bir şey yok. Bu akşam bitti şu anda Tuzla limana inip tekneyi bağlayacağız. Kısmetse yarın akşam çıkıp tekrar arayacağız. Ne bulacağız bilemiyorum. Hamsi göremedik, başka balık zaten bu mevsimde yok çinekop, lüfer, palamut ekim ayında çıkıyor.Şu anda özlem gidermeye başladık. Denizi özledik. Bugün ki balık da hiç yoktan iyidir. İlk gün olduğu için daha meraları tam olarak bilmiyoruz yani nerede ne balığın var. Bizim gezdiğimiz yerlerde çok fazla bir şey görmedik. Sadece Kartal’da bir parça istavrit gördük. Ondan da 100 kasa balık aldık. Kısmetimiz bu kadarmış” dedi.

“Vatandaşlara balık yedirmeye çalışıyoruz”

Ufak tefek aksaklıklar olsa balığımızı yakalamaya çalıştıklarını söyleyen balıkçı Ali Zarga, “Vatandaşlara balık yedirmeye çalışıyoruz. Geçen sene müsilaj olayından dolayı erken paydos ettik, bu sene sezon başladı. Allah kısmet ederse, denizimiz verimli olursa istavrit ya da hamsi bekliyoruz. Bu durumda çinekopçuluk başlayacak. Şu an denizde gördüğünüz gibi az az balıklar var. Çoğalırsa inşallah daha iyi olacak bizim için. Denizde olduğun sürece her zaman çalışmak zorundasın. Biz balıkçıyız ekmeğimizi bu, denizden yiyoruz” diye konuştu.

01 Eyl 2021 - 09:09 - Gündem --- Okunma

Son bir ayda ozgurkocaeli.com.tr sitesinde 5.736.234 gösterim gerçekleşti.

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

Ali murat - Tutsalar ne olcak.hamsinin kilosunu 50.liradan asagiya satmazlar..zaten müsilaj da var.yenmez daha balik.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 03 Eylül 18:32

! - Üç tarafı denizlerle çevrili Türkiyede balık yiyemiyoruz geçen sene 25 30 liradan aşağı düşmedi daha önceleri fakir hiç değilse balık yerdi o da hayal oldu

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 01 Eylül 23:02

Mustafa Sağlam - Hamsinin bu kadar erken avlanması doğru değil. Tabir caizse hamsi prematüre. Hamsinin avlanmasina En erken ekim başı müsaade edilmeli. Bu benim tespit ve görüşüm

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 01 Eylül 18:11

Baytar - doldurun buzluğa. millet ucuza alışmasın. sonra balık yedik bu sene derler değil mi?

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 01 Eylül 13:47

Barthez - Ne kadar bol olursa olsun hamsi 30 tlden asagı yemeyiz çünkü nefis paraya doymuyor

Yanıtla . 12Beğen . 0Beğenme 01 Eylül 10:35

BAYANTEMİZLİK ELEMANI ARANIYOR

BAYAN TEMİZLİK PERSONELLERİ alınacaktır. Asgari ücret+sgk+yemek+yol verilecektir.Yeşilova - İzmitTel:0530 918 36 14- 0 262 322 65 75

BAYAN YARDIMCI ARANIYOR

35-50 yaş arası İzmit merkez ve civarında ikamet eden çocuk bakımında deneyimli YARDIMCI aranıyor Tel: 0532 383 91 62

VASIFLI VASIFSIZ ELEMANLAR ARANIYOR

Palet Fabrikasında çalışabilecek VASIFLI VASIFSIZ ELEMANLAR aranıyor 80’LİK ŞERİT USTASI, ŞERİT BİLEME USTASI Alınacaktır Kocaeli Kereste Tic.Ltd....

PASTA VE KURABİYE USTASI ARANIYOR

KEYFİ İKRAM İMALATHANE İzmit Merkez Adliye arkasındaki Şehit Musa Sokakta bulunan imalathanemize PASTA VE KURABİYE USTASI alınacaktır. Sabah 07.00...

MOBİLYA USTALARI ARANIYOR

Mobilya atölyesinde çalışacak MOBİLYA USTALARI aranıyor. Hüseyin Eren Mobilya San. Tic. Ltd. Şti.İzmit San Sit. 16. Cad. 14. Blok No: 7 Tel: 0532 67...

TIR ŞOFÖRÜ ARANMAKTADIR

*Uzun yol deneyimli *SRC 2, SRC 4 ve Psikoteknik belgeli *Dijital ehliyeti olan TIR ŞOFÖRÜ ARANMAKTADIR İzmit Merkez-Köseköy-Başiskele-Gölcük-Karamür...

KUZİNE RESTAURANT ELEMAN ARIYOR

A- 2 EHLİYETLİ KURYE ALINACAKTIR 6.000 TL Maaş+SGK+Yemek & BAYAN BULAŞIK ELEMANI ALINACAKTIR KUZİNE RESTAURANT İLETİŞİM: 0262 329 09 09 – 053...

BAYAN ELEMAN ARANIYOR

İzmit’te bulunan firmamıza MYO muhasebe veya büro yönetimi bölümlerinden mezun BAYAN ELEMAN arıyoruz.” İletişim : [email protected]

ELEMANLAR ARANIYOR

Kocaeli/ Hereke’de Liman işlerinde çalıştırılmak üzere gerekli belge ve ehliyetlere sahip, deneyimli EKSKAVATÖR OPERATÖRÜ, GEMİ VİNÇ OPERATÖRÜ ve...

KALİTE KONTROL ELEMANI ARANIYOR

KALİTE KONTROL ELEMANI Kocaeli Kartepe Lokasyonunda bulunan Cam İşleme fabrikalarımızda Kalite Sorumlusuna bağlı olarak çalışacak 'KALİTE KONTROL ELE...